Pomoc w wybraniu systemu


(Bomba Biznes) #1

Witam mam problem z wybraniem systemu.zakupiłem nowy komputer i nie wiem czy wybrac windows 7 czy XP speed 2 a moze jakąs viste i czy 32 bitowy czy 64

system. w wiekszosci uzuwany do gier a jakie sterowniki pod podaną grafike czy najnowsze ze strony asusa pod karrte bezposredno czy Catalyst ze strony radeona. Bardzo bede wdzieczny za pomoc

moja konfiguracja :

Procesor-AMD Phenom II X2 550

ram 3gb DDR2-667 Kongston CL5

dysk 1TB Samsung SpinPoint F2 32mb SataII/300300 3RZ

grafika Asus Eah4850/HTDI/1GD3

płyta główna Gigabyte M61pme-s2p


(Tomj) #2

ja proponuję do gier XP z SP2 chyba najlepszy wybór-reszta należy do Ciebie :slight_smile:


(Blady2012) #3

jak XP to tylko z SP3, SP2 się nie opłaca. Ja proponuję do tego kompa 32 bitowy Windows 7 Home Premium


(Kamil2993) #4

Również proponuję Windows 7 Ultimate 32 bitowy jaka edycja to już zależy od ciebie .

Z resztą Windows 7 lepiej zarządza pamięcią ram .


(Bomba Biznes) #5

Podobno windows 7 jest jescze niedopracowany choc go sprzedaja dlatego sie zastanawiam ktury by był wydajniejszy miał mniej błedów stabilniej chodził


(ahonen97) #6

Bombka86 ja bym się nie zastanawiał brałbym 7kę 32BIT


(Liwt) #7

hmmm zdecydowanie Windows 7 i najlepiej Home Premium i jeszcze lepiej w 64 bit. Dlaczego ?

Windows 7 - lepszy od XP za rok (albo w zasadzie już ) XP to archaizm faktem jest że przez to iż ma znacznie mniejsze wymagania niektóre gry mogą chodzić szybciej ale to tylko niektóre jest to jedynym małym plusem, jeśli wybierzesz 7-emke będziesz miał pewność że wszystkie gry CI będą chodzić w przyszłość bo coraz mniej XP będzie się liczył na rynku. Ma wiele wiele innych plusów które docenisz jak zaczniesz używać 7.

Home Premium - ponieważ głownie zamierzasz grać ( i zapewne ) korzystać z neta, gg itp. to praktycznie dodatkowe funkcje dostępne w Pro oraz Ultimate nie będą CI potrzebne ba na wtedy byś na nie nie zwrócił uwagi.

64 bit - bo skoro to komp do gier to w przyszłości będziesz potrzebował więcej RAMu a obsługę powyżej 3 z haczykiem zapewnia CI 64 bit :wink: poza tym wiele aplikacji które są na 64 bit będą chodzić szybciej

takiej jest moje zdanie Ty decyduj :wink:


(slepciu) #8

Również polecam 7, pracuje na niej od wielu miesięcy i nie mam poczucia żeby był niedopracowany. Wszystko działa bez problemu. Co prawda mało gram, więc w sprawie gier mogę tylko powiedzieć, że uruchamiałem najnowsze Anno i Wiedźmina i działały bez problemu.


(Johny) #9

Przychylam się do zdania LIWTa o kupnie 64bit - nowe gry wymagają już więcej jak 2 GB ram,a 32 bitowy system nie przydzieli ci więcej jak 2 GB na proces i nie zaadresuje więcej jak 3 do 4GB,za 2,3 lata normalką może być posiadanie 8 GB ram,bez sensu potem zmieniać system na 64 bitowy tylko dlatego,aby obsłużył taką ilość pamięci,sam mam jeszcze starego XP,gdy będę kupował kiedyś nowy system,to tylko 64 bit,problem z widocznością i obsługą ramu jest już przy 4 GB


(barabasz606) #10

Ja mam win7 home premium 64bit i 3 giga ramu i wszystkie gry mi chodzą. Zresztą pewnie będziesz wymieniał kartę na lepszą ( w przyszłości) , więc i Dx11 będziesz mógł obsłużyć (najnowszy AvP, Dirt 2, które działają już pod Dx11)

http://windows.microsoft.com/pl-PL/wind ... directx-11


(Bomba Biznes) #11

przez najblizsze kilka lat raczej systemu nie bede wymieniał wic ta karta graficzna bedzie mi troche słuzyc wic chce sie zaopatyrzyc w system na przynajmniej 2 , 3 latka i ramu tez nie bede dokupywał wicej a przez ten czas wiec na tym sprzecie na okores 2 moze 3 lta jaki system bedzie najleprzym rozwiazaniem do gier nta gg itp i jakie by sterowniki do grafigi zainstalowac

-- Dodane 22.06.2010 (Wt) 12:25 --

dzieki za porady wszystkim zdania są podzielone wiec musze podjąc decyzje