Pomoc w wyszukaniu sterowników

(kerizi) #1

Witam

Chciałbym zrobić format na swoim starym (8lat) PC-cie i zainstalować ponownie Windows XP ale za nic nie moge znalezć płyty ze sterownikami do płyty głównej na stronie asusa niby sa ale ja mam ASUS P5LD2 a tam są z dopiskami 'DELUX, X, SE'  i niewiem który z nich wybrać. No i takie zapytanie czy może ktoś zna inną stronę gdzie mogłyby być odpowiednie sterowniki. A przy okazji w związku z tym że jestem zielony i pierwszy raz formatuje dysk to jak póżniej zainstalować te sterowniki? zgrać je na płytkę czy pendriva? 

Z góry dziekuję za pomoc. 

(Bowjan) #2

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P5LD2&p=1&os=17

(JNJN) #3

Bezpośrednio na laminacie płyty będzie napisany typ płyty - okolice slotów PCI lub pamięci i wszytsko wiesz.

(kerizi) #4

Niestety nie rozumiem podpowiedzi od JNJN więc proszę ją rozwinąć.

A co do podanej strony to czy muszę ściągnąć i zgrać na płyte wszystkie te sterowniki czy tylko wybrane i skad mam wiedzieć które, np utilities jest 14-ście do wyboru.

Prosze mi pomóc

(JNJN) #5

Jak odczytasz będziesz wiedział jaki dokładnie masz typ płyty i do takiej ściągniesz sterowniki.

Po zainstalowaniu świeżego systemu z reguły będziesz potrzerbował:

• sterowników do płyty głównej

• do karty muzycznej

• może do karty sieciowej

Część sterowników może zainstalować system, tak więc spojrzysz w menadżer urządzeń i będziesz wiedział co doinstalować.

Edit:

Z podanego linka jak coś potrzebujesz:

• chipset

• audio

• lan

(kerizi) #6

karte dzwiekowa mam zintegrowaną z płyta więc chyba nie potrzebuje jej instalowac ale jeszcze raz sie chce zapytac:

czy mam te sterowniki nagrać na płytce?  

czy mam je wcześniej rozpakować?

i czy po włożeniu płytki do napędu komputer sam je zainstaluje czy musze je czyms uruchomić (np. klikając Asus Setup .exe)?  

(JNJN) #7

Raczej XP nie zainstaluje własnych sterów?

Jak będą spakowane, rozpakujesz je do katalogu na partycji systemowej.