Pomoc w wyszukaniu sterowników

Witam

Chciałbym zrobić format na swoim starym (8lat) PC-cie i zainstalować ponownie Windows XP ale za nic nie moge znalezć płyty ze sterownikami do płyty głównej na stronie asusa niby sa ale ja mam ASUS P5LD2 a tam są z dopiskami ‘DELUX, X, SE’  i niewiem który z nich wybrać. No i takie zapytanie czy może ktoś zna inną stronę gdzie mogłyby być odpowiednie sterowniki. A przy okazji w związku z tym że jestem zielony i pierwszy raz formatuje dysk to jak póżniej zainstalować te sterowniki? zgrać je na płytkę czy pendriva? 

Z góry dziekuję za pomoc. 

http://support.asus.com/Download.aspx?SLanguage=en&m=P5LD2&p=1&os=17

Bezpośrednio na laminacie płyty będzie napisany typ płyty - okolice slotów PCI lub pamięci i wszytsko wiesz.

Niestety nie rozumiem podpowiedzi od JNJN więc proszę ją rozwinąć.

A co do podanej strony to czy muszę ściągnąć i zgrać na płyte wszystkie te sterowniki czy tylko wybrane i skad mam wiedzieć które, np utilities jest 14-ście do wyboru.

Prosze mi pomóc

 

Jak odczytasz będziesz wiedział jaki dokładnie masz typ płyty i do takiej ściągniesz sterowniki.

 

Po zainstalowaniu świeżego systemu z reguły będziesz potrzerbował:

 

  • sterowników do płyty głównej

  • do karty muzycznej

  • może do karty sieciowej

 

Część sterowników może zainstalować system, tak więc spojrzysz w menadżer urządzeń i będziesz wiedział co doinstalować.

 

 

Edit:

 

Z podanego linka jak coś potrzebujesz:

 

  • chipset

  • audio

  • lan

karte dzwiekowa mam zintegrowaną z płyta więc chyba nie potrzebuje jej instalowac ale jeszcze raz sie chce zapytac:

czy mam te sterowniki nagrać na płytce?  

czy mam je wcześniej rozpakować?

i czy po włożeniu płytki do napędu komputer sam je zainstaluje czy musze je czyms uruchomić (np. klikając Asus Setup .exe)?  

 

Raczej XP nie zainstaluje własnych sterów?

 

 

Jak będą spakowane, rozpakujesz je do katalogu na partycji systemowej.