Postanowiłem pieniądze z pracy, jakiej podejmę się w te wakacje przeznaczyć na zakup całkowicie nowego zestawu komputerowego. Niestety muszę przyznać, że poza - jak ja to nazywam - “zewnętrznymi częściami” (klawiatura, myszka itd.) nie znam się na sprzęcie, a nie chcę sobie kiepskimi wyborami zniszczyć nowego komputera. Stąd w skompletowaniu zestawu proszę o pomoc forumowiczów, bo wiem, że zainteresowani siedzą w nowinkach technicznych i z pewnością ich wiedza przewyższa moją.
Chodzi mi wyłącznie o złożenie jednostki centralnej wraz z obudową, ponieważ ze słuchawkami, klawiaturami, myszkami etc. poradzę już sobie samemu. Nie wiem jeszcze, ile chcę na wszystko wydać, więc na razie poproszę o taki “pierwszy strzał”, w razie czego trochę przytnę wymagania. Obrazowo opisując, potrzebuję komputera, który nie tylko uciągnie te wszystkie Wiedźminy i nadchodzące graficzne tytany, ale i będzie w stanie streamować całą rozgrywkę w internecie w dobrej jakości. Mam nadzieję, że taki krótki opis na razie wystarczy. Jeśli wystąpią jakieś wątpliwości, proszę pytać, a z pewnością udzielę odpowiedzi.
Jeśli chodzi o mój obecny sprzęt:
Procesor: AMD Phenom II X4 955 QuadCore 3.2GHz
RAM: 4 GB RAM
Karta graficzna: AMD Radeon HD 5800 Series
Płyta główna: GIGABYTE GA-770T-USB3
Dysk twardy: SAMSUNG HD103UJ ATA Device
Czy coś z tego może nadawać się do włożenia do nowego zestawu (wątpliwe), czy raczej sprzedawać, nie żałować (prawdopodobne)?
Jak chyba każdy preferuję wysokie, ale jeśli kilka parametrów wyżej miałoby oznaczać, powiedzmy, 1000 zł więcej to chyba odpuszczę ze względu na nieopłacalność wydatku. Przede wszystkim chciałbym móc włączyć takiego Wiedźmina 3 na średnich albo wyższych ustawieniach, a przy okazji odpalić streama i żeby przy takim zestawieniu komputer nie zaczął chrupać. Jeżeli okaże się, że taki zestaw znajduje się poza moimi możliwościami finansowymi, to najwyżej nieco zejdę z oczekiwań, ale chcę po prostu się rozeznać.