Mam router od Netii i wpięte do niego z 5 komputerów. Internet działa normalnie, ale tylko w pewnym sensie, tzn. na każdym komputerze działają strony internetowe. Ale na żadnym z nich nie da się pobierać/wysyłać wiadomości e-mail. Ale tylko poprzez programy pocztowe, czyli coś musi być nie tak POP3/SMPT. Jeśli wejdę na pocztę poprzez przeglądarkę to wszystko działa. Testowałem na dwóch pocztach- na Gmailu i na wynajętym serwerze na obydwu to samo.
Potwierdzeniem jest to, że jak pinguję serwer mojej poczty poprzez port 80 ( HTTP) jest odpowiedź. Natomiast jeśli pinguję poprzez inny port np. od pocztowego POP3 zgłasza brak odpowiedzi. Co ciekawe, nie mogę wejść w ustawienia routera. Jak wpisuję IP to ładuje się i ładuje ( w ogóle nie zgłasza monitu o podanie hasła). Z tym, że nie wiem jaki jest adres tego routera, bo to nie jest u mnie. Próbowałem też tak, że wszedłem na stroną pokazującą moje IP, wpisałem to IP i to samo ( ładowanie bez ustanku). Oczywiście Firewalle są powyłączane. Co mogę zrobić?
Jeśli dobrze pamiętam, to TP blokuje chyba domyślne porty dla poczty i podaje z jakich portów powinno się korzystać, sprawdź to, bo nie jestem na 100% pewny. Nie wiem czy Netia blokuje jakieś porty, ale jeśli korzystasz z łączy TP, to możliwe, że tak może być, ale jak pisałem, dowiedz się jeszcze, bo nie mam 100% pewności.
dobrze, a możliwe to jeśli wcześniej działało? Dowiem się, tylko powiedz mi jak Jeśli chodzi o TP, to ja mam i nic nie zmieniałem :), ale na tym komputerze gdzie naprawiam jest netia
Adres routera, to adres twojej bramy domyślnej. Poprzez publiczne IP (to które sprawdzałeś na stronie) z tej samej sieci się nie połaczysz, do tego router prawdopodobnie blokuje połączenia zdalne pochodzące z sieci WAN. Łaczysz się z routerem przewodowo, czy bezprzewodowo? Jeśli przewodowo, prawdzałeś kable? Jeśli bezprzewodowo, próbowałeś podłaczyć się kablem?
tak próbowałem przez kabel, to samo. Oczywiście łączę się przez bramę domyślną. Po prostu jest tak, jakbyś wchodził na dobreprogramy a on by sie ładowały wieczność
Próbowałeś się telnetować? Możliwe też, że panel działa na innym porcie, niż domyślny port dla protokołu http lub logowanie po tym protokole jest wyłączone. Ping na bramę domyślną daje odpowiedzi?
Śledziłem jednak pakiety wysyłane i wyniki mówiły, że pakiety przechodzą przez router,
Jak sprawdzić, na jakim porcie działa panel lub czy logowanie jest włączone/wyłączone?
Dodam jeszcze, bo myślę, że może to mieć duże znaczenie, że nie mogę ściągać plików. Tzn. pojawia mi się komunikat ‘Zapisz plik’, ale w ogóle nie podejmuje próby ściągania, a w statusie pobierania w operze pisze: Błąd
ok, dzięki, to jest dobra myśl. Dziś tego nie zrobię, bo nie mam przy sobie tego komputera ( w sensie routera). Powiedz mi co mam zrobić jak mi się nie zaloguje ( przez przeglądarkę się nie chce zalogować)
Udać się do właściciela routera i niech albo on się zaloguje, albo resetujcie router do ustawień fabrycznych, jeśli w żaden sposób nie da się zalogować.