Poradniki do Blendera


(Karoldecyk) #1

Zapraszam poczatkujacych do ogladania moich poradnikow do Blendera. Powinny wam pomuc na starcie z zapoznaniem sie w Blenderze.

Pozdrawiam Karol


(kijek) #2

Pomóc, to może tobie słownik ortograficzny :wink:


(Karoldecyk) #3

ach ale jestes smieszny. Zacznijmy od tego ze nie mieszkam w Polsce od wielu lat wiec moja ortografia nie jest najlepsza a do tego niemam polskich znakow w komputerze.

W polsce macie obsesje na punkcie ortografi. Na kazdym forum zawsze sie tacy madrzy znajda. Najpierw sie naucz tyle jezykow obcych co ja znam a wtedy pogadamy dalej.


(Zulowski) #4

Czyli ilu? Mamy wliczyć polski jako obcy? :wink:

PS: Wiesz, że aktualnie chyba każda przeglądarka sprawdza Ci pisownie i podkreśla błędy na czerwono?

pisząc "ktury" po prostu zlałeś sprawę, więc nikt nie potraktuje tego poważnie.


(Karoldecyk) #5

no moja przegladarka nie poprawia jezyka polskiego wiec kiepska rada z twojej strony.

Tak poza polska mieszkam tak dlugo ze wliczal bym ja jako jezyk obcy bo czesto sprawdzam slowa w translatorach.

Jak ty jestes na zagranicznych forach to robisz napewno bledy i nikt cie nie poprawia. Ale jak chcesz sie bawic w nauczyciela jezyka polskiego to bardzo prosze.

piszac ktury widocznie nie zauwazylem bo jak ja tu pisze to kazde slowo jest podkreslone na czerwono bo przegladarka niema jezyka polskiego. Ale widze ze sam bledy robisz skoro znasz te funkcje przegladarek


(kamil_w) #6
  1. Fajnie, że mając wiedzę starasz się ją przekazać innym. Brawo za to =D>

  2. Jeśli już musisz robić samouczki na laptopie, w którym tak bardzo szumi wentylator to fajnie by było, żebyś zainwestował w zewnętrzny mikrofon z filtrem tłumiącym szumy lub przynajmniej w słuchawki z mikrofonem.

  3. Odnośnie sporu o ortografię - chyba w każdej przeglądarce można zainstalować dodatkowe języki do modułu sprawdzającego pisownię. Instalacja dodatkowego języka to nie żadna karkołomna procedura, a korzyści z niej płynie co niemiara. Po pierwsze inni czytając Twoje wypowiedzi nie patrzą i nie utrwalają błędów (tyczy się zwłaszcza młodzieży szkolnej, która już książek nie czyta), po drugie nikt się Ciebie nie czepia, po trzecie - o wiele przyjemniej się czyta wypowiedzi, które są napisane w sposób poprawny, a po czwarte - sam widzisz popełniane przez Ciebie błędy i tym samym uczysz się poprawnej pisowni.

Nie bierz tego do siebie, że ktoś Ci zwrócił uwagę. Po prostu ludzi wykształconych (w tym mnie) boli, że młode pokolenie zamienia się w bezmózgą papkę, która nie potrafi pisać ani czytać a nawet mówić poprawnie. Ostatnio spotkałem się z przypadkiem, kiedy młody człowiek nie potrafiąc wyrazić swoich myśli stał się agresywny. Paranoja. A najbardziej do szału doprowadza mnie zjawisko dysleksji. Żeby dobrze zobrazować mój punkt widzenia na to "schorzenie" pozwolę sobie zacytować fragment rozmowy ze strony bash.org.pl:

Co do zagranicznych for - sam korzystam i zmieniam język w module sprawdzania pisowni i to nie boli :wink:


(Karoldecyk) #7

Rozumiem , piszac w jezyku niemieckim jak zrobie jakis blad lub piszac klikne na zly klawisz, i google mi to podkresi to tagze to poprawiam ale piszac po polsku niewidze bledow bo niestety wszystko jest podkreslone. Nie odwiedzam polskich stron zbyt czesto wiec bardzo zadko pisze po polsku. Juz wielu bylo taki co mnie korygowali a jak sie ich pytalem gdzie moge zciagnac wlasnie cos takiego co by mi dolaczylo jezyk polski do mojej przegladarki to juz nikt nie umial mi na to pytanie odpowiedziec.

Co do wentylatora to wiem, masz racje (mam dodatkowa podstawke pod laptopa ktora jest taka glosna) . Co prawda zawsze (jesli nie zapomne a teraz w ostatnim poradniku zapomnialem) to czyszcze dzieki camtasia 7 dzwiek z wlasnie niepotrzebnych szumow. Ale rozwiazanie z dodatkowym mikrofonem jest napewno lepsze.

Szczerze to nieplanowalem robic az tylu poradnikow dlatego nie inwestowalem w dodatkowe rzeczy. Ale w najblizszym czasie kupie mikrofon.

Ja niebiore tego do siebie ze ktos mi zwroci uwage, ale nielubie jak ktos zaczyna sie wymadrzac po tym jak napisalem ze po pierwsze w polsce bardzo dlugo nie mieszkam a po drugie jak by mi przegladarka poprawiala to bym to tez poprawil. A przewaznie takie asy co sie wymadrzaja robia to tylko po to aby cokolwiek zkrytykowac jesli innego bledu nie potrafia znalesc.

Twoja krytyka byla przynajmniej konstruktywna.

A co do mlodzierzy ktora niema nic w glowie, to badzmy szczerzy ale w wiekszosci przypadkow sa sami sobie tego winni.


(Zulowski) #8

Dla tego, że na mnie naskoczyłeś, nie czytam nawet tych postów, wiesz, robisz poradniki "komputerowe" a nie potrafisz doinstalować sobie języków? (w Operze i w Chrome to kilka kliknięć myszą, w Windows Vista aby mieć polskie znaczki masz w Panelu Sterowania w ustawieniach regionu)

PS: spraw sobie jakiś mikrofon / słuchawki z mikrofonem, bo z video wynika, że korzystasz z mikrofonu wbudowanego w obudowe laptopa, szumi + strasznie głośno słychać stukanie w klawiaturę.

PS2: do następnego tutorialu zrób sobie listę rzeczy o których chcesz powiedzieć po kolei, będziesz mówił płynniej i bez przerw w stylu "yyyy".

GL & HF.


(Karoldecyk) #9

nie robie poradnikow komputerowych tylko poradniki o blenderze, komputer to szerokie pojecie i nie na wszystkim trzeba sie znac. Doinstalowac jezyk kilka klikniec to tez nie jest zbyt precyzyjne.

Co do mikrofonu masz racje.

Notatki sobie robie do kazdego poradnika , ale to yyy cieszko czasami wylaczyc choc sie staram. Ale masz racje i nad tym caly czas pracuje.

EDIT

A tak wogle to , to byl pierwszy poradnik, w nowszych juz mniej tych yyy i szumu tez mniej bo korygowalem to w camtasia 7


(kamil_w) #10

Zmieniając temat rozmowy - a z jakiej przeglądarki korzystasz?


(Karoldecyk) #11

Ja mam Chrome, przed chwila patrzylem za jakimis dodatkami , to znalazlem tylko slownik jezyka polskiego i mam po prawej u gory teraz ikonke gdzie moge wpisac slowo polskie i znajdzie mi jego znaczenie :stuck_out_tongue: czyli nie to co szukam.


(kamil_w) #12

W takim razie odnoście sprawdzania pisowni w przeglądarce Chrome.

  • Będąc w polu tekstowym (np w polu edycji/tworzenia postu na forum) klikasz prawym przyciskiem myszki i rozwijasz menu kontekstowe,

  • Z menu wybierasz "Opcje sprawdzania pisowni". Masz tam do wyboru dostępne języki oraz opcję "Ustawienia języka..."

  • Jak klikniesz w "ustawienia języka..." otworzy Ci się nowa zakładka a w niej lista dostępnych języków oraz przycisk o etykiecie "Dodaj". Klikasz w niego.

  • Wybierasz interesujący Cię język (w tym przypadku polski) i dajesz ok.

  • Od tej pory masz w menu "Opcje sprawdzania pisowni" nową pozycję - "polski".

Z chrome'a nie korzystam. Przed chwilą go zainstalowałem, żeby sprawdzić jak się zmienia/dodaje języki do modułu sprawdzania pisowni w tej przeglądarce www.


(Karoldecyk) #13

Dziękuję serdecznie, jesteś pierwsza osoba (<--- tu np nie działa bo słowo osoba tez bez ą jest) która potrafiła mi ta opcje znaleźć .

Na pewno będę teraz tego używać :wink:

Pozdrawiam Karol


(Zulowski) #14

a żeby mieć polskie "krzaczki" to w Panelu Sterowania w opcjach regionalnych, "zmień klawiatury", tam dodajesz polski programisty, i z prawym altem masz krzaczki :wink:


(Karoldecyk) #15

dzięki , ale to w sumie już mi wystarczy bo było by mi się chyba ciężko za każdym razem przyswajać do kombinacji na klawiaturze. Bo nie pisze tak często po polsku . A ta metoda w chrome jest w sumie w miarę szybka.

A teraz wracając do Blendera to jak są początkujący którzy potrzebują pomocy na starcie to zapraszam na mój kanał oraz na mój Facebook (link znajdziecie na moim kanale) gdzie chętnie odpowiadam na pytania w miarę mojej wiedzy. Staram się także przy bardziej skomplikowanym pytaniu robić do tego krótkie poradniki jako odpowiedz.

Pozdrawiam i pomyślnego blenderowania.

Karol