Postawienie na nogi 15 letniego komputera

Hej, podczas wizyty u rodziców odpaliłem swój 15 letni komputer (który nie był włączany z 6 lat) i stwierdziłem, że ma duża wartość sentymentalną i chcę go doprowadzić do użytku :wink: Problem w tym, że nie znam się na sprzęcie i nie wiem czy jest to wykonalne.

Parę info:
Płyta główna: MS-6585
Procesor: x86 Family 15 Model 2 Stepping 9 GenuineIntel 2424 Mhz
Karta Graficzna: ATI Radeon 9800 SE
Ram: 512 Mb
OS: WIndows XP Professional

Komputer udało się odpalić po kilku próbach (nie wykrywa czasem karty graficznej - pewnie kwestia połączenia) i wyłączył się ze 2 razy (pewnie też wina karty graficznej).

Chciałbym go doprowadzić do przyzwoitego stanu, żeby raz na kilka tygodni odpalić jakąś starą grę czy do podstawowego korzystania z internetu lub słuchania muzyki.

Myślicie, że jest to wykonalne i da się zrobić relatywnie niskim kosztem?

Jeśli tak to myślę, że trzeba zrobić 3 rzeczy na początek:

  • wymiana karty graficznej (nie łączy czasami) - pytanie na jaką? wątpie czy dostanę takie starego radeona na allegro (prędzej w muzeum)
  • dokupienie ram - ile maks można dołożyć? 1gb łączanie? zrobi to jakąkolwiek różnicę?
  • jestem w stanie do tego podłaczyć jakąs kartę sieciowa z modułem wifi?
  • to samo z kartą muzyczną?

Jest szansa, na wymianę powyższych części za jakieś grosze (ofc o używanych z allegro mówimy)?

Jest jeszcze coś co można zrobić żeby przyspieszyć ten komputer? Zmiana systemu na linux?

EDIT: wrzucam zdj ram. 512 i 256 mb. Niestety dzialaja tylko samodzielnie.

!

Dzięki!
Kuba

Niewykonalne.

Do korzystania z internetu się nie nadaje, za słaby procesor, za mało pamięci itd.
Nowoczesne przeglądarki mają zaskakująco wysokie wymagania sprzętowe.

Możesz dołożyć 1GB RAM DDR1 to pewnie jakieś 10-20zł maks

Układ audio masz na płycie, dodawanie kolejnej karty raczej nie ma sensu, wifi raczej też nie skoro przeglądarki będą ledwo chodzić.

Do starych gier jak najbardziej się nada.