Poszukuję dobrego oprogramowania zabezpieczającego komputer

Tak jak w temacie. Poszukuje darmowego oprogramowania zabezpieczającego komputer. Co nań musi sie składać?

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam,

Paweł

Chodzi ci o antywirusa czy firewall?

Najlepszy byłby zestaw Internet Security ale takowy darmowy chyba nie istnieje. Więc szukam wszelkiego, podkreślam wszelkiego innego zabezpieczenia darmowego. Nie znam się zbyt na tym. No ale antywirus, firewall, spyware, etc.

Konto ograniczone zamiast administratorskiego - najlepsze zabezpieczenie - plus Avast plus PC Tools Firewall albo Comodo Firewall albo cały zestaw Comodo. Czysto będziesz miał.

Antywirusy mają funkcję antyspyware, więc wystarczy jeden program zamiast dwóch.

To, czy firewall potrzebny, zależy od tego, jak komputer jest połączony z internetem. Jeśli poprzez router (np. bezprzewodowy), to w zupełności powinien wystarczyć wbudowany firewall. Jeśli bezpośrednio z internetem, to albo oddzielny firewall, albo wbudowany trzeba odpowiednio skonfigurować (“tryb zewnętrzny” czy jakoś tak - zamknięcie wszystkich zbędnych portów przychodzących).

Oddzielny firewall przydaje się, gdy na komputerze jest instalowane dużo programów, szczególnie z niepewnego źródła. Jeśli tylko kilka niezbędnych programów i jest zachowany rozsądek przy korzystaniu z internetu, wystarczy wbudowany.

Który antywirus, to zależy, czy komputer jest na stałe połączony z internetem (np. poprzez router), czy nie (np. modem Neostrady). Jeśli na stałe, to można spróbować Pandę CloudAntivirus. Jeśli nie, albo to połączenie przez sieć komórkową, to np. Microsoft Security Essential (po angielsku), Avast Home (po polsku), Avira (po angielsku), AVG Free (po polsku).

Comodo oferuje kompletny Internet Security za darmo, ma trochę opcji do grzebania.

COmodo internet security masz all in 1 i za darmo