Poszukuję generatora liczb

Witam,

poszkuję jakiegoś prostego generator liczba, który generował by liczby losowo z określonego przedziału, ale tak aby w jednym rządku nie powtarzały sie, i aby była mozliwosc wybrania oddzielnego na parzyste i nie parzyste

Co to jest ten rządek? Musisz wyrażać się precyzyjniej.

Co do określonego przedziału, to po prostu mapujesz (skalując) generator dowolnego przedziału na taki jaki chcesz uzyskać - przykład: masz generator <0;1), skalujesz go na przedział

Jak uzyskać liczby całkowite parzyste? Ano ze wzoru p = 2*rnd.

Jak uzyskać liczby całkowite nieparzyste? Ze wzoru np = 2*rnd+1 (tutaj rnd zwraca wartość całkowitą)

Niestety, to co piszesz to dla mnie kosmos bo nie jestem programistą…

A rządek, czy słupek to chodzi mi o nie powtarzalność np 1.11.21.31.41.51, mogą sie powótrzyc natomiast w drugiej kolumnie.

Mam wrażenie, że posługujemy się całkiem różnymi językami, bo nic a nic Ciebie nie rozumiem. :frowning:

Gdzie tu masz rządek, kolumnę, dlaczego liczby rozdzielasz kropką a nie przecinkiem czy spacją?

Przy generowaniu liczbo losowych mogą się one przecież powtarzać - może Ci chodzi raczej o kombinacje liczb naturalnych?

Wydaje mi się, że chodzi o losowanie bez powtórzeń, jak w lotto gdzie po wylosowaniu kuli wyjmuje się ją z bębna i przy następnym losowaniu nie może być już wylosowana.

Tu algorytm, także w JavaScript.

http://www.algorytm.org/liczby-pseudolosowe/losowanie-bez-powtorzen.html

Wystarczy go trochę przerobić, a wylosowane liczby ustawić w rządku(co by to nie miało oznaczać :slight_smile:

No tak to jest jak programista rozmawia ze zwykłym człowieczkiem:)

Chodzi mi o nie powtarzalność w jednym układzie np z 5 liczb: 25, 14, 15, 29, 2 ( tu się nie mogą powtarzać dwie takie same)

i drugie; 22, 58, 33, 22, 55, 66 ( tu mogą sie powtórzyć z pierwszego przypadku)

Chyba nie potrafię prościej wytłumaczyć

@floyd, dokładnie tak z tym lotto :slight_smile: