Potwierdzenie odbioru maila

System to Win 7. Mam pytanie. Czy jest możliwość otrzymania jakigoś potwierdzenia że ktoś odebrał mojego maila. Używam Thunderbrida. Ewentualnie jakoś inaczej. To samo dotyczy androida 4.2.2 klient pocztowy jest systemowy.

to ustawia się nie w kliencie poczty tylko u operatora np. jeśli chodzi o Gmail to, to wygląda tak…

https://support.google.com/mail/answer/1385059?hl=pl

Czyli jak wysyłam maila z kompa (wszystko jedno czy jest z poziomu przeglądarki i na swoim koncie czy tez klienta pocztowego) to jest to nie możliwe poza Gmailem. Czy dobrze rozumiem.

Tak/Nie

 

To usługa gmail.

To działa w obrębie ich usług.

Jeśli wyślesz mail na inną pocztę niż gmail, to czy otrzymasz powiadomienie zależy od konfiguracji tamtejszego serwera i od tego czy odbiorca zezwala na takie czynności.

Stwierdzasz czy może pytasz?

Jeśli pytasz, to źle rozumiesz, bo nie przeczytałeś ze zrozumieniem tego co pod danym linkiem:

 

Nie jest to prawda… można zażądać potwierdzenia bezpośrednio z klienta pocztowego.

 

W wypadku Thunderbirda należy wejść w Opcje -> Zaawansowane -> Ogólne a następnie wybrać przycisk Opcje potwierdzeń i ustawić wegłog własnych preferencji

 

Mylisz pojęcia.

 

To, że sobie ustawisz w programie pocztowym jakieś żądania nie ma wpływu.

Jedynym efektem tego będzie, że u kogoś w programie pocztowym pojawi się mail do wysyłki z odpowiedzią zwrotną.

A czy Ty ją dostaniesz zależy czy ten ktoś kliknie wyślij.

Jednak nie skutkuje to w przypadku wysyłania z Gmaila na Gmaila jeśli nie są spełnione warunki podane powyżej oraz nie otrzymamy potwierdzenia jeśli wysyłamy z innego serwera na Gmaila.

Bo oni mylą sprawdzanie za pomocą dostępnej usługi serwera pocztowego z żądaniem potwierdzenia które udostępnia program pocztowy.

 

To dwię różne sprawy.

 

Z programu pocztowego - dobra wola odbiorcy, dodatkowo widzi, że to chcesz.

 

Z serwera poczty - dodatkowa płatna usługa etc, potrafi podać czy pobrałeś ale nie potrafi sprawdzić czy ktoś przeczytał. Domyślnie serwery mają to wyłączone ze względu na ochronę odbiorcy.

 

Jedyne co można to sprawdzić czy dany mail istnieje, bo jak go niema to serwer da auto odpowiedz o braku takiego.

 

 

 

 

Dodatkowa uwaga: Usługa sprawdzenia działa tylko z tymi serwerami co mają ją włączoną. Gostek wyśle z gmail do wp, a wp ma usługe wyłaczoną to i tak nie otrzyma odpowiedzi czy ten ktoś odebrał.

Więc tak naprawdę z gmail na gmail a reszta świata to nie wiadomo.

Przeczytaj pierwszy post… i wskaż gdzie jest napisane, że dotyczy konta na Gmailu.

Przecież nie wiesz czy nie dotyczy całkiem innej poczty choćby np. firmowej.

 

 

 

Widać, że nie pracowałeś na klientach pocztowych poniewaz nie wiesz jak działają.

Wiekszość serwerów pocztowych automatycznie wysyła potwierdzenia.

Najczęściej pojawia się tylko monit z pytaniem czy chcesz wysłać potwierdzenie.

Oczywiście można to ustawić na stałe.

Wszystko zależy od osoby odbierającej takiego maila… a nie do końca serwera.

 

PS. Zauważ, że są dwa tryby pracy poczty. Poprzez POP3 lub IMAP :slight_smile:

Przeczytaj 3x wyżej…

To zależy od operatora obsługującego pocztę i zaznaczonych opcji w stylu - “powiadom mnie o odpowiedzi”

Przeczytaj ze rozumieniem co napisałem powyżej - zacząłem od słowa “jednak” aby wyróżnić konto Gmail, w przypadku którego to co napisałeś nie działa.

 

 

Widać, że nie pracowałeś na klientach pocztowych ponieważ nie wiesz jak działają lub nie masz pojęcia jak one działają.

Twierdzisz, że potwierdzenia w przypadku funkcji, którą powyżej podałeś wysyłają serwery pocztowe a nie klient mail?

No popatrz, jakieś 17-18 (a może i więcej nie chce mi się dokładnie sprawdzać) lat używam tego sposobu komunikacji (za pomocą maila) i dowiedziałem się czegoś “nowego” (chociaż bzdurnego)

Źródłem monitu z zapytaniem nie jest serwer tylko klient mail (ale widzę, że nie znasz różnicy między nimi)

Czy Ty wiesz o czym jest wątek i rozumiesz zagadnienie? Już lepiej nic w nim nie pisz…

 

Funny. Od 10 lat mam tylko The Bat ! profesjonal:). Powinieneś napisać " nie wiesz jak wygląda poczta przez www" bo faktycznie na takiej bywam raz na rok :wink:

Pytam bo kiedyś spotkałem się (już nie pamiętam jak to było) z sytuacją, że otrzymałem potwierdzenie odbioru/przeczytania wysłanej wiadomości. Kiedyś wysyłałem różne kartki (np. świąteczne) bezpośrednio ze strony np. wp.pl (oczywiście było to z pominięciem klienta pocztowego) i jak zaznaczyłem potwierdzenie odbioru, takie potwierdzenie przychodziło i z tąd było moje pierwsze pytanie.

Bo odbiorca kliknął “Tak” przy zapytaniu czy wysłać potwierdzenie otrzymania/przeczytania. Właściwie to zawsze jest to tylko i wyłącznie dobra wola adresata/odbiorcy.