Powiększenie pamięci wirtualnej

Zakupiłem nowego laptopa i przeczytałem, że dobre efekty przynosi rozszerzenie w tym lapku pamięci wirtualnej do 1 GB. Ponieważ jestem laikiem chciałbym zapytać czy to prawda i czy to faktycznie jest zalecane ?

Ile masz RAMu? Jaki system? Jeśli to Windows to zarządza on tym całkiem przyzwoicie w sposób automatyczny. Pewną korzyść można mieć przenosząc pamięc wirtualną na drugi dysk FIZYCZNY (jeśli taki jest). Domyślnie pamięc wirtualna jest wielkości ok. posiadanej pamięci RAM, więc na pewno nie jest to 1GB. U siebie zmniejszyłem do 4GB (przy 32GB RAM) i działa bez problemu.

Generalnie najczęściej nie ma potrzeby tego ruszać. Jeśli już to kiedyś ustawiało się rozmiar na sztywno, co niby poprawiało trochę wydajność. Przy obecnych dyskach SSD 500/500 i więcej, nie ma to raczej znaczenia.

page file.png

Mam Lenovo Y700-17 i7-6700HQ/32GB/512, Win10, drugi dysk jest.

Po prostu przeczytałem opinię użytkownika tego laptopa, że daje to świetny efekt. Ale jeżeli piszesz, że nie ma potrzeby tego ruszać, to bardziej ufam Tobie niż temu anonimowemu wpisowi.

Sprawdź, nie szkodzi spróbować. A ten drugi dysk to SSD, czy talerzowy? Jeśli talerzowy, to raczej nie ma sensu przurzucać z SSD.

Hm, chyba SSD. Gdy wrócę wieczorem do domu, spróbuję. Tam chyba na ostatniej stronie należy zaznaczyć custom size i określić min i max, prawda ?

@mohairhead

Tak jest.

page file2.png

Stronicowanie na sztywno powinno być ustawione dla C (Sys). Tylko wtedy to ma sens, bo przeglądarki, inne aplikacje i usługi potrzebują tego. Tam stronicowanie powinno być ustawione, gdzie system uruchamia aplikacje. Jednak przy 4GB RAMu, to wystarczy w zupełności 2000MB na sztywno. A inne dyski? No paging file. To D powinien być None, nawet, gdybyś tam miał b. dużo gier.

Hm … u mnie to wygląda tak, więc już nie wiem co mam zrobić :slight_smile:

Bez tytułu.png

Odznacz automatycznie i wtedy dla systemowego C ustawisz na sztywno.

Dlaczego na C? Jaki jest powód?