Powód przycięć (doczytywań) przy nowszych grach jak np. Dragon Age Inkwizycja?

Komputer już dość leciwy, ale mocy nieco ma: i7 2600K @4,5 GHz, GTX 580, 4 GB RAMu (wiem, mało), standardowy HDD z zapisem i odczytem około 100 MB/s. Za przykład posłuży mi Dragon Age Inkwizycja. Detale Wysokie mieszane z Ultra (ponad jest normalne Ultra i takie jakby Ultra+). Ogólnie jak się gra doczyta to już przycinać się przestaje chyba że coś nowego się doczytuje, ale no właśnie… po samym uruchomieniu gry dłuuugo czeka się na doczytanie. Jak już odpali się gameplay to trzeba poczekać nawet kilka dobrych minut, aby gra przestała przycinać. No a przez ten czas nieźle przycina. Czasem mam wrażenie, że może pomóc dołożenie RAMu, ale czy na pewno? Mam takie wrażenie też dlatego, że po wyłączeniu gry system przechodzi proces odmulania i trwa to przynajmniej kilkadziesiąt sekund.

Super przykład dałeś. Gra przez Ciebie podana znana jest z tego iż ma mega słabą optymalizację ( przykład ).

Doczytywania to objaw małej ilości pamięci ram lub vram. Trzeba też pamiętać że grafa lata świetności ma dawno za sobą (premiera 6 lat temu), więc z detalami ultra w nowych tytułach nie ma co przesadzać. 

@p19koz a no przykład zacny :smiley: ale problemem chyba jest właśnie ten RAM, tu gościowi chodzi ok: 

chociaż cutscenki gościowi tną się tak, jak mi się nigdy nie cięły :P 

A może zainteresujesz się mniej zasobożernym konkurentem?

 

Divinity: Grzech Pierworodny

 

Raczej nie. Pogrywamy sobie z partnerką, preferujemy widok od tyłu postaci oraz stawiamy na ciekawy gameplay (+ fabułę) z odrobiną wyzwania. Akurat specyficzne dla Dragon Age cechy nas średnio interesują, ale też nie przeszkadzają i staramy się ich używać np. kierowanie całą grupą postaci w widoku taktycznym. Ta gra jest dla nas tylko takim wstępem do Wiedźmina 3 :stuck_out_tongue:

 

A tutaj gościu na GTX 560 zasuwa bez żadnych ścinek. Wychodzi na to, że to ewidentnie wina zbyt małej ilości RAMu. Zresztą ktoś pod filmem na to zwraca uwagę:

 

 

Zostawiłem póki co te 4 GB RAMu, ale zmieniłem teselację na niską, wygładzanie z 4x na 2x i… gra dalej wygląda w sumie tak samo, a chodzi przyjemniej. Rzadko zdarzają się sytuacje, gdzie gra ma na tyle graniczną płynność, że wydaje się lekko spowolniona. Spowolnień raczej już nie ma.