cysiek666
(Cystoff)
13 Grudzień 2007 22:59
#1
Mam następujący problem. Kiedy próbuję wejść do jednoego, konkretnego katalogu, systemowi zajmuje to jakieś 30 sekund. Inne katalogi otwierają się normalnie. Dodam, że nie jest to jakaś wybajona ścieżk. Ot: D:/Gry
Z początku myślałem, że to wina pofragmentowanego dysku. Po użyciu defraga nic się nie zmieniło. Puściłem także dokładnego scandisca, ale też nie pomogło. Pomyślałem, może to wirus. Avast z aktualną bazą danych nic nie wykrył. Dla pewności przeskanowałem dysk jeszcze raz, tym razem przy pomocy HD Tune, żeby wykluczyć uszkodzenie dysku, ale wygląda na to, że dysk jest w porządku. Kiedy korzystam z Total Commandera, katalog otwiera się błyskawicznie, więc to pewnie coś z eksploratorem. Wklejam tutaj loga z HiJack This :
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 23:48:24, on 2007-12-13 Platform: Windows XP Dodatek SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Running processes: C:\windows\System32\smss.exe C:\windows\system32\winlogon.exe C:\windows\system32\services.exe C:\windows\system32\lsass.exe C:\windows\system32\Ati2evxx.exe C:\windows\system32\svchost.exe C:\windows\System32\svchost.exe C:\windows\system32\Ati2evxx.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe C:\windows\Explorer.EXE C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe C:\windows\SOUNDMAN.EXE C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe C:\windows\system32\ctfmon.exe C:\windows\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll O4 - HKLM…\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKLM…\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM…\Run: [iSUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe -startup O4 - HKLM…\Run: [iSUSScheduler] “C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe” -start O4 - HKLM…\Run: [sunJavaUpdateSched] “C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe” O4 - HKLM…\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe O4 - HKLM…\Run: [MS32DLL] C:\WINDOWS\MS32DLL.dll.vbs O4 - HKCU…\Run: [CTFMON.EXE] C:\windows\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU…\Run: [DAEMON Tools] “C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe” -lang 1033 O4 - HKUS\S-1-5-19…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘USŁUGA LOKALNA’) O4 - HKUS\S-1-5-20…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘USŁUGA SIECIOWA’) O4 - HKUS\S-1-5-18…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘SYSTEM’) O4 - HKUS.DEFAULT…\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User ‘Default user’) O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra ‘Tools’ menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {68282C51-9459-467B-95BF-3C0E89627E55} (MksSkanerOnline Class) - http://www.mks.com.pl/skaner/SkanerOnline.cab O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\windows\system32\Ati2evxx.exe O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe – End of file - 4150 bytes
Nie wiem czy ten log coś pomoże, ale jak ktoś ma pomysł, jak rozwiązać mój problem, to byłbym wdzięczny za każdą radę.
Przy otwieraniu owego katalogu użycie procka idzie na 100%
cysiek666
(Cystoff)
14 Grudzień 2007 22:38
#3
Gutek
(Gutek)
14 Grudzień 2007 23:57
#4
cysiek666
(Cystoff)
15 Grudzień 2007 10:07
#5
czyściłem jv16, ale nie pomogło
Gutek
(Gutek)
15 Grudzień 2007 22:55
#6
Optymalizację i zbędniki z autostartu odznaczyłeś?
cysiek666
(Cystoff)
16 Grudzień 2007 10:41
#7
Po optymalizacji problem się trochę zmienił. Katalogi otwierają się jak należy, ale… pojawiły się dwa inne problemy
przy uruchamianiu komputera pokazuje mi się taki komunikat:
przeglądarka (firefox) bardzo mało płynnie scrolluje witryny - to już nieaktualne. Winne były sterowniki od karty graficznej, które gdzieś wcięło podczas optymalizacji.