Powolne uruchamianie się systemu Vista Ultimate

Witam!

Mam problem z powolnym uruchamianiem się systemu w momencie kiedy znika boot loader i pojawia się logo Visty i okno logowania do systemu. Czy jest jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu?

Jeżeli to się dzieje po ekranie logowania to posprzątaj autostart i usługi (wxiśnij Win+R wpisz msconfig, zakładki uruchamianie i usługi).

Jak już zamula na etapie ładowania paska postępu. W menu start->uruchom->wpis msconfig (lub Win+R). W zakładce Rozruch, zaznacz “Informacje o rozruchu systemu operacyjnego”. Teraz przy następnym uruchamianiu zobaczysz co się uruchamia po kolei. Na czym najdłużej system czekał?

Sprawdzałeś system na wirusy?

Źle mnie zrozumiałeś. Mam tak, że pojawia się pasek, przeleci z 6 razy potem znika i powinno od razu pojawić logo Visty i okno w którym wybieram konto na które chce się zalogować, a ja mam tak, że po zniknięciu paska jest długo długo nic i po jakimś czasie jest logo Visty i ekran logowania…

Ja od siebie dodam, że mam dokładnie to samo. Od momentu włączenia zasilania do czasu, aż będę mógł kontrolować Vistę - z ręką na zegarku - mija mi 5:37 sek. Próbowałem wszystkiego (autostart nie jest zapchany, system regularnie konserwowany, brak syfów itd.) i nic. Cóż, taki urok Visty. :slight_smile:

Jeżeli idzie o ten czarny ekran - sporadycznie mam to samo. Kiedyś czytałem z wypowiedzi Microsoftu, że system pewnego dnia przestanie się uruchamiać właśnie na tym etapie i… nic z tym nie będzie można zrobić poza reinstalką.

piczer , system wtedy ustawia odpowiednią rozdzielczość monitora i odświeżanie.

Aby skrócić czas potrzebny na wykonanie tej operacji spróbuj zainstalować nowsze sterowniki karty graficznej.

Ok, dzięki za pomoc :smiley:

Dodane 04.02.2009 (Śr) 11:44

Niestety, po instalacji najnowszych sterowników ze strony nvidii nie działa poprawnie karta graficzna. Kiedy wszedłem w menedżer urządzeń i kliknołem dwa razy w kartę graficzną ujrzałem informację: "System Windows zatrzymał to urządzenie z powodu zaraportowanych problemów. (Kod 43)

Kliknij przycisk Wyszukaj rozwiązania, aby wysłać dane o tym urządzeniu do firmy Microsoft i sprawdzić, czy jest dostępne rozwiązanie."