Pisze grę gdzie gracz wpisuje liczbę i wyświetla się odpowiedni tekst. Ale nie wiem jak zrobić żeby program na końcu zapytał gracza czy chce zagrać jeszcze raz jak tak to żeby powrócił do wpisania liczby a jak nie to zakończy gre. C++ pisze w CodeBlocks 13.12
Poczytaj o pętli do-while.
Zakotwiczasz na początku, następnie wstawiasz goto na końcu. Jako przejście do prostego programu możesz po prostu użyć oczekiwanie na dowolny klawisz (dowolny-do_kotwicy zamknięcie_programu-zamknięcie)
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest użycie pętli while, ewentualnie do while. Instrukcja skoku goto jest niezalecana.
Wykorzystanie goto spowoduje powstanie spagetti codu - funkcje ta pozostawiono do wykorzystania w szczególnych przypadkach - należy unikać jej jak ognia. A metod na powrót na początek jest wiele - generalnie musisz wykorzystać dowolną pętle i polecenia “break” lub “continue”. Zawsze możesz wpisać w google “megatutorial do zera do gier kodera” - pobierasz książkę Xion’a i tam jest wszystko napisane bardzo przystępnie.
Albo użyj funkcji(jeśli to możliwe), wtedy użycie while, czy innej pętli będzie bardziej poręczne ( no zależy to od długości kodu). Instrukcji goto nie polecam, stosuje się ją w wyjątkowych sytuacjach.
Taaa… W tej grze w żadnym wypadku goto nie zaszkodzi. Goto jest niezalecane TYLKO w trochę większych projektach, a nie w prostych programach terminalowych:
Sam spróbuj wstawić goto, a zobaczysz, że nic się nie stanie.
@PAulikPro Nikt nie mówi, że goto nie działa lub że jego użycie spowoduje błędy. Po prostu należy tej funkcji unikać a na poziomie nauki zwłaszcza w prostych programach nie należy jej stosować bez absolutnej konieczności. Dlaczego? Żeby nie wyrabiać sobie złych nawyków. Jakakolwiek modyfikacja kodu naszpikowanego goto staje się udręką a w miarę rozwoju projektu wręcz niemożliwa do ogarnięcia.