Powtarzający się BlueScreen, ntoskrnl.exe

Dziś już 4 razy, co ciekawe, tylko podczas grania. Najpierw było KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED, potem dwukrotnie IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL, na końcu DRIVER_OVERRAN_STACK_BUFFER. W każdym z przypadków jest winny jednak ten sam sterownik - czyli casued by driver - ntoskrnl.exe. Sterowniki najnowsze, dziś aktualizowane, przed aktualizacją problem występował tak samo. Jakieś dwa miesiące temu kupiłem 2 kości RAM-u, ale takie same jakie mam, więc są teraz 4. Może uszkodzone jakieś? Z tego co wyczytałem w sieci, raczej wina RAM-u. Jak to sprawdzić?

1 polubienie

ntoskrnl.exe to jest sam kernel (jądro) systemu Windows, nie żaden sterownik. Taki problem w zasadzie na 100% jest spowodowany uszkodzoną bądź to płytą główną, bądź procesorem, bądź RAM-em. Ja bym stawiał na RAM, jeśli go zmieniałeś. Wejdź w menu Start -> Narzędzia administracyjne -> Diagnostyka pamięci systemu Windows i tam uruchom skan pamięci. Komputer uruchomi się ponownie, załaduje się ekran testowy, test potrwa do kilkudziesięciu minut. Po teście system wystartuje i pojawi się komunikat informujący o tym, czy znaleziono problemy, czy też nie z RAM-em.

Powiedzmy, że Win10 jest zbugowany.
Mój kolega próbując uruchomić Minecraft dostaje błąd STACK_OVERFLOW (chociaż to nie BSoD).
Wniosek: Win10 nie potrafi zaalokować wystarczającej ilości pamięci na stos (java ta sama, na Win8.1 nie ma tego błędu).
Jeśli korzystasz z Insider Preview, to masz wyjątkowego pecha. System (albo sterownik) sam pewnie generuje błąd i nie potrafi go obsłużyć (bo przecież sterowniki mogą grzebać w pamięci RAM i w efekcie modyfikują pamięć fizyczną).

Przeprowadziłem diagnostykę. Nie znaleziono błędów. Nie korzystam z Inside Preview.

Jaką masz płytę główną, procesor, kartę graficzną? Próbowałeś zaktualizować sterowniki od chipsetu?

AsRock P67 PRO3, i5 2500K 3.3 GHz, GTX 960 4GB. Nie próbowałem instalować sterowników od chipsetu. Jak to zrobić?

Na stronie producenta płyty głównej po wejściu w konkretny model powinny być aktualne sterowniki, instaluje się je jak każdy inny program. Ogólnie widzę, że płyta i procesor dosyć stare, więc jeśli masz fabryczne sterowniki, to mogą one nie być kompatybilne z Windows 10.

1 polubienie

Udało mi się rozwiązać problem. Nie mam żadnych BSOD. Co zrobiłem? Menedżer urządzeń -> PPM na karcie graficznej -> odinstaluj urządzenie -> zaznaczenie koniecznie okna “usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia”. Wcześniejsze deinstalacje z poziomu np. CCleaner’a nie pomogły, ale ta metoda tak. System po restarcie sam zainstalował nowe sterowniki, ja tylko je zaktualizowałem i wszystko działa.

1 polubienie

Zauważyłem też jeszcze jedną interesującą rzecz - mianowicie zbyt wysokie ustawienia graficzne w grze Shadow of Mordor, bo o nią chodzi w całym tym temacie, również powodują te błędy. Mój komputer spokojnie udźwignąłby wszystko na bardzo wysokich detalach, ale muszę grać na średnich go gra się sypie, nie wiem czemu :slight_smile: może komuś to pomoże

Panowie mam ten sam problem

Moja płyta to FM2A68M-HD+. procek AMD A8-7600 Radeon R7

Nie gram w gry, ani nie obciążam komputera.
Próbowałem wszystkiego powyższego i nadal nie pomaga, myślicie że to sprzęt? MEMtest nie znalazł żadnych błędów, zmiana systemu nie pomaga, wykluczyłem dysk bo mam SSD, a sterowniki wszystkie mam zaktualizowane.

Czy są jakieś programy do diagnostyki procesora albo płyty głównej?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Na screenie widać, że BSOD’a spowodowało oprogramowanie zabezpieczające firmy ESET.

Teraz mam tylko spowodowane plikiem ntoskrnl.exe

Zrobiłem test OCCTPT i wyszło że jest podwyższone GPU czy coś, wiecie co to może znaczyć?

A post was split to a new topic: Powtarzający się BlueScreen, ntoskrnl.exe