Pozostałości po koparce

Dzień dobry.
Proszę o pomoc z infekcją komputera. Malwarebytes usunął część infekcji lecz chyba coś jeszcze zostało.
http://www.wklejto.pl/610470
http://www.wklejto.pl/610472
http://www.wklejto.pl/610473
Kwarantanna:
https://drive.google.com/open?id=1_Tvfmr9iCtn2nRzpWpPpbL0M43jddtku
https://drive.google.com/open?id=1xsgNtCeHqEKsQ8o36Xz3HUrXJFGctCHG

Dadatkowo co jakiś czas Malwarebytes blokuje połączenia wychodzące
https://drive.google.com/open?id=1WT6iPdWRGbVrFK9A1pSoS8O9gJa9QqR1

Można by było coś usunąć, ale niestety po wklejeniu logów skasowało ukośniki.
Wklej te logi na inną stronę

https://pastebin.com/tYLrJ4Z9
https://pastebin.com/if0E7F0a
https://pastebin.com/4vGraejZ

Dopasowałem plik do logów i zrzutów ekranu.

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\Pawel\Downloads
    fixlist.txt (2,7 KB)

  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.

  3. Po restarcie wklej plik wynikowy, będzie potrzebny.

https://pastebin.com/3p3mLPwz

Możesz samodzielnie usunąć katalog
C:\Users\Pawel\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\bbvcvejc

Jeśli system odzyskał sprawność, zastosuj DelFix Zaznacz Remove disinfection tools i kliknij Run.

W razie kolejnych kłopotów z komputerem, pisz :+1:

1 polubienie

Dziękuję bardzo za pomoc i poświęcony czas. Od razu po zainfekowaniu używałem programu AdvCleaner i Malwarebytes. Czy możliwe było wypłynięcie moich haseł zapisanych w przeglądarce google chrome w https://passwords.google.com oraz aplikacji LastPass? Zmieniłem wszystkie hasła od razu po wyczyszczeniu komputera Malwarebytes.

Dobrze postąpiłeś ze zmianą haseł.
Istnieje podejrzenie o możliwości “podglądania” wpisywanych haseł i nazw użytkownika oraz przesyłania ich na konkretny adres.
Miałeś Trojan.PasswordStealer
Inny to Trojan.Banker, który również można skojarzyć z wykradaniem.

Kolejna sprawa to IP z jednego ze screenów
Oto jego opis 5.8.88.59
Kieruje na http://emgoldexnet.com/ Saint Petersburg, Russian Federation

W związku z tym chciałbym “zajrzeć” do katalogów, które powstały jednocześnie z infekcją. Są nieaktywne.
Uruchom ten plik z FRST, bez restartu, wklej plik wynikowy
fixlist.txt (210 bajtów)

https://pastebin.com/xUTAFjaN

Od razu po tym jak komputer został zainfekowany użyłem Malwarebytes który usunął keyloggery. Nie logowałem się na żadne serwisy po infekcji i przed usunięciem plików przez Malwarebytes. Lecz zauważyłem już na mailu bardzo niepokojącą rzecz:

This email is to notify you of a successful login to your Poloniex account from an IP address not previously associated with this account.

Username/email:
IP Address: 87.213.54.101
IP Country: NL

If you do not recognize this login, you should freeze your account immediately and contact support.

Sincerely,

Katalogi są puste. Można je usunąć.

Oba adresy IP należą do dwóch różnych firm z terenu Holandii. Przypadek?
poloniex to firma zajmująca się kryptowalutami. Masz tam konto? Pewnie już masz :wink:

Szybkie działanie Malwarebytes mogło odciąć dostęp do koparki.

Proponuję powtórne skanowanie Malwarebytes.
Wklej wynik jeśli coś znajdzie.

Konto na Poloniex miałem i to logowanie mnie mocno martwi. Oczywiście zmieniłem hasła do kont pocztowych oraz paypal itp. Zobaczymy co dalej się będzie działo. @iJuliusz jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc i poświęcony czas. Człowiek stary ale jednak dalej głupi i czasami kliknie za dużo :frowning:

Sprawdź oczywiście, czy jakieś “ruchy” na rachunku były, o ile masz konto aktywne.
Pamiętaj, programy malware, trojany itp. zawsze będą szybsze od jakiejkolwiek reakcji ze strony użytkownika. Więc zalecam ostrożność w przeglądaniu internetu, a przede wszystkim przed otwieraniem plików niewiadomego pochodzenia. Zawsze możesz je najpierw wysłać do multiskanera.

Jak tam Malwarebytes? Znalazł coś jeszcze?

Malwarebytes nic nie znajduje.

1 polubienie

Zastosuj DelFix Zaznacz Remove disinfection tools i kliknij Run.

W razie kolejnych kłopotów z komputerem, pisz :+1: