Pozwanie na policje o oszustwo na OLX

Witam serdecznie, sytuacja wygląda tak.

 

Kilka tygodni temu koleś kupił ode mnie na olx telefon, przyjechał, pooglądał, zapłacił i kupił. Dziś dzwoni do mnie rozwścieczony, że padł mu dotyk, wysłał na gwarancję i piszą mu, że telefon zalany. 

 

Oczywiście telefon sprzedawałem w 100% sprawny, kupiec sprawdzał czy wszystko działa itp a dotyk padł mu po kilku tygodniach użytkowania, oczywiście wściekły Pan wymachując rękoma wziął moje dane i poszedł na policję.

 

Teraz moje pytanie - czy mam się czego obawiać?

 

Z logicznego punktu widzenia - nie po 1. Bo po prostu nie, nie mieliśmy żadnej umowy ani nic innego

po 2. Przez ten czas użytkowania mógł zrobić bóg wie co z tym telefonem i sam go zalać

 

No ale nie znam się zupełnie na prawie, więc jak to jest?

 

Don’t panic…jestem przekonany że nie poszedł… :slight_smile:

Żadnych znamion ku temu nie ma…

Ale jeśli jednak poszedł? Wyglądał na dość zdeterminowanego ;p

 

Nie masz czym się martwić. Gość wiedział co kupował - gdyby coś było nie tak, to by po 1-2 dniach się z Tobą kontaktował. Poza tym zawsze można wykazać poprzez OLX że takowy telefon był wystawiony na sprzedaż w stanie dobrym w dniu nabycia.

Skoro serwis mu wykazał że telefon jest zalany to jego już w tym biznes. 

 

To po wejściu powiedział “dzień dobry”…po czym został ewentualnie pouczony o przepisach kodeksu cywilnego, dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576)…gdzie finalną koniecznością rozstrzygnięcia zaistniałego “sporu” jest skierowanie sprawy z powództwa cywilnego na drogę sądową…śpij spokojnie… :slight_smile:

Dziękuje Panowie. Kamień z serca.

Dotyk padł po kilku tygodniach od zakupu więc nie masz się czego obawiać, możliwe że trafiłeś na jakiegoś cwaniaczka który pod groźbą “zgłoszę na policję”  myślał że zwrócisz kaskę.