Szanowni koledzy i koleżanki.
W aspekcie pozycjonowania bardzo dużo zostało już tutaj powiedziane, lektury w Internecie również nie brakuje. Chciałbym w tym miejscu podzielić się swoimi doświadczeniami z pozycjonowaniem stron.
Należy zdawać sobie sprawę, iż pozycjonowanie jest przy obecnym nasyceniu Internetu treścią dużym wyzwaniem. Jest czasochłonne i wymaga koncepcji.
Przede wszystkim ogromną rolę odgrywa nasza domena. Jeżeli jest słownie słabo związana z treściami, jakie przekazujemy to już mamy pierwszy problem. Polecam wybór domen zbliżonych do słowa kluczowego najlepiej określającego cel istnienia witryny. Wiem, że to trudne, ale jak wcześniej wspomniałem pozycjonowanie w dzisiejszych czasach to sztuka.
Zatem jeżeli chcemy promować ciastka to domena ciastka.pl jest w tym aspekcie najlepszym wyborem. Dodatkowo należy zwracać uwagę na fakt, iż nasi Użytkownicy słysząc np. o ciastktach w pierwszej kolejności, - jeżeli ominą wyszukiwanie po tym słowie Google - właśnie ciastka.pl wpiszą w adresie.
Nie nadmieniłem tego wcześniej, a powinienem iż pozycjonowanie jest dzisiaj głownie ukierunkowanie na algorytmy Googla. W końcu 80% Użytkowników nie może się mylić.
Po wybraniu odpowiedniej domeny przyjrzyjmy się treściom i plikom graficznym. Nazewnictwo obu tych elementów jest bardzo ważne, a niedoceniane - zwłaszcza grafiki. W treści tekstu bezwzględnie muszą występować słowa kluczowe, na których nam zależy, grafiki zaś winny posiadać nazwę pliku odpowiadającą tym słowom. Proszę pamiętać o altach. Napisanie tekstu zarówno dobrego dla oka jak i dla googlebota jest sztuką, którą warto rozwijać.
Dodatkowo należy mieć świadomość, iż Google zwraca uwagę na ilość treści - mam wątpliwości czy również na ich aktualność (znam z autopsji przykłady staroci lepiej wypozycjonowanych od super nowości notabene na lepszych domenach). To może sugerować, iż ilość linków, które kierują na naszą stronę jest jeszcze ważniejsza.
Tutaj dochodzimy do kolejnego niezbędnego elementu, jaki są linki prowadzące do naszej witryny. Powiedzieć, iż im ich więcej tym lepiej to wprowadzać w błąd, ponieważ musimy zwracać uwagę na PageRank stron, na których są linki do naszej witryny. Im wyższy PageRank tym lepiej.
Zachęcam dodawać strony do katalogów, ale z głową , bo może to przynieść odwrotny skutek.
Poza opisanymi powyżej elementami na pewno zrobić należy mapę strony i to zarówno na naszej witrynie jak i XMLowa dla Googla.
Nie wypowiadam się, co do tak zwanego zaplecza każdy niech to oceni sam.
Trochę lektury dodatkowej:
http://www.google.com/support/webmasters/?hl=pl
Sprawdź na pewno dla swój witryny:
site:www.twojadomena.pl - Zaindeksowane strony tej witryny
link: http://www.twojadomena.pl - Strony zawierające linki do tej witryny
cache: http://www.twojadomena.pl - Aktualna kopia tej witryny w pamięci podręcznej
info:www.twojadomena.pl - Informacje jakie ma Google o tej witrynie
related: http://www.twojadomena.pl - Strony podobne do tej witryny
Bezwzględnie również PageRank http://www.optymalizacja.com/pagerank.php
PS. Przeczytałem gdzieś, iż Google na nowe witryny nakłada miesięczny okres nie indeksowania ich treści. Sprawdziłem i zaprosiłem robota. Po 48 godzinach witryna była w spisie Googla.
Być może ktoś z Was ma informacje, o co chodzi. że jednak się pojawiają witryny szybciej, bo to że Google blokuje witryny nowe (miesiąc) i te które łamią zasady pozycjonowania (6 miesięcy) to oczywiste.
Wiadomości, jakie tutaj zwarłem wynikają z doświadczenia dnia codziennego. Serwis, który prowadzę od blisko czterech lat http://www.spoleczenstwoinformacyjne.pl jest oparty o CMS. Możecie sami sprawdzić jego wypozycjonowanie w Google.
Jeżeli macie jakieś pytania z przyjemnością pomogę.
Pozdrawiam