Pożyczenie Windowsa z MSDN AA bez klucza - prawo

Witam, dręczy mnie jedna nieścisłość. Jestem studentką i przysługuje mi darmowy Windows na czas studiów jak i po pod warunkiem że zainstalowany został jeszcze podczas studiów. Chciała bym pożyczyć obraz płyty znajomemu żeby mógł sobie przetestować nowy system. Zastawiam się czy jest to legalne jeśli daję mu obraz bez klucza co też oznacza że ma 30 dni na wpisanie i aktywację systemu. Czy ja nie łamię prawa?

Nie nie łamiesz… a co więcej - możesz legalnie wkleić podać mu obraz tego systemu przez P2P, Rapidshare, Hotfile czy jakikolwiek inny serwis. Nigdzie nie jest napisane, że przesyłanie znajomemu obrazu systemu przez klucza przez internet jest nie legalne.

Choć na pewno zaraz pojawią się tu głosy, że to jest piractwo…

kubus94 ma rację. Nie dzielisz sie licencja która jest przypisana do klucza. Twój kolega legalnie będzie mógł korzystać z W7 przez 30 dni bez aktywacj.

http://www.een.org.pl/index.php/Wlasnos … stwie.html

Ja jestem przeciwnego zdania. Nielegalne jest kopiowanie/powielanie nośników, nawet bez klucza. Udostępnianie innym osobom też jest nielegalne. Można zrobić jedną kopię do użytkowania osobistego, jeśli “to niezbędne” do korzystania z programu - tak stanowią przepisy, nie licencja. Ale Microsoft niechętnie patrzy na te praktyki.

Nielegalne jest również samo posiadanie nielegalnych nośników. Czyli, jeśli podczas kontroli znajdą nagrane płytki CD-R z Windowsem, Office, AutoCADem itd, nawet bez klucza, to też się liczy jako piractwo. Jeśli są dwa nielegalne płytki z Windowsem, policzą go dwukrotnie, a jak ktoś sobie nagra 100 płyt z Windowsem i schowa do szuflady, to w razie procesu będzie musiał zapłacić za nielegalne uzyskanie 100 Windowsów, czyli 100x 1400zł (jeśli to kopia wersji BOX) x 3 (nawiązka).