Praca w komisie gsm

Mam zamiar ubiegać się o pracę w komisie gsm. Przy każdej ofercie pracy są opisane wymagania, ale nie są dla mnie do końca jasne. Dokładniej chodzi mi o to, że prawie wszędzie jest napisane “wymagana dobra znajomość obsługi komputera i telefonów komórkowych”. Nie wiem co rozumieć przez “dobra znajomość”. Wiadomo, że dla każdego może to znaczyć co innego, ale czy potrafi ktoś mniej więcej opisać co należy umieć?

Zapewne chodzi o to żebyś znał specyfikacje poszczególnych modeli, potrafił szybko diagnozować problem, znał wartość rynkową i potrafił odpowiednio wycenić telefon, ponadto warto umieć posługiwać się takimi rzeczami jak box, odin, seus czy inne oprogramowanie serwisowe.

Rozumiem, jedyne z czym się spotykam pierwszy raz to box i odin, o seusie słyszałem, ale niestety obsługiwać żadnego z nich nie umiem. Czy są to skomplikowane rzeczy? czy da się to szybko ogarnąć? Są do tego jakieś tutoriale, polecasz (polecacie) coś?

Obczytaj się na forach dedykowanych dla poszczególnych systemów i marek. Trochę tego jest.

W każdym bądź razie, nic nie jest trudne o ile robisz to z głową i po dziesięć razy czytasz zanim coś klikniesz, warto też mieć podstawy angielskiego :slight_smile:

Zadzwoń i się zapytaj czy potrzebują sprzedawców czy “naprawiaczy”… Jeżeli to pierwsze to nie musisz znać BOXÓW :lol:

Z angielskim na szczęście nie mam problemu. Super, to dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Najlepiej znać Angielski aby rozumieć dokumentację techniczną od telefonów

Mile widziana znajomość demontażu oraz montażu wszystkich topowych modeli rożnych marek, dodatkowo znajomość boxów serwisowych i jak ściągać simlocki, naprawiać softy, wgrywać je, debranding. Pewnie jeszcze znajomość obsługi lutownicy oraz dokładność. Tak po krótce co mogą wymagać :slight_smile:

A najlepiej naprawia się Sony Xperia :stuck_out_tongue: (moja subiektywna opinia)

Ambasador marki Xperia