Witam
Mam następujący problem. Ostatnio kopiowałem z komputera kilkanaście folderów na dysk zewnętrzny który spełnia rolę prostego NAS-a i jest on podpięty pod router. Większość folderów skopiowała się ale są takie do których muszę mieć uprawnienia administratora. Nie rozumiem tego ponieważ jestem administratorem więc z jakiej paki nie mogę skopiować reszty folderów. ? Restartowałem komputer i też nie pomaga. O co tu chodzi ? Mam windows 10 pro
Jako administrator masz prawo do nadawania i odbierania uprawnień do folderów - ale nie jest to jednoznaczne, że nie mając prawa do folderu możesz mieć do niego dostęp. Przykładem jest C:\Users. Jak masz w nim kilku użytkowników i nawet jak jesteś administratorem, to po próbie otwarcia zostanie podane, że nie masz praw do tego folderu.
To jest po prostu zasada funkcjonowania systemów plików (w tym przypadku pewnie NTFS).
Jestem jedynym użytkownikiem, administrarorem tego komputera. Kopiowane foldery z plikami .mkv znajdują się w jednej lokalizacji i nie są na dysku systemowym ale na oddzielnym dysku więc dlaczego niektóre pozwalają się skopiować a inne nie ?
To jest dysk WD My Cloud 2TB i jest podłączony do routera kablem sieciowym a nie poprzez usb. Nie pokazuje we właściwościach jaki to jest system plików. Przeczytałem w internecie po angielsku że ma on proprietary file system - tłumaczenie to mniej więcej : system plików wynikający z tytułu własności i jeszcze doczytałem że nie idzie takiego dysku sieciowego formatować ani na FAT ani na NTFS. Router to TP-Link C-2600
Czyli nie możesz kopiować na dysk sieciowy. Model routera nie ma tu nic do rzeczy, służy on tylko jako medium transmisyjne (ethernet, czy tam wifi do laptopa).
Jaki jest dokładnie błąd w czasie kopiowania?
Podczas kopiowania nie ma błędu ale pokazuje się informacja: odmowa dostępu do folderu docelowego a pod spodem: musisz mieć uprawnienia do wykonania tej operacji i są dwie opcje: spróbuj ponownie lub opcja anuluj. Klikam na spróbuj ponownie i nic się nie dzieje więc jestem zmuszony anulować kopiowanie. Ale dziwne jest to że podczas tej samej próby kopiowałem inne foldery które się normalnie skopiowały a kilka z nich nie chce.
To w którym miejscu była informcja, że potrzebujesz uprawnień administratora?
Za każdym razem problem z tym samym folderem (folderami), czy jak ponowisz operację, to już się kopiuje?
Przepraszam że wprowadziłem kolegę w błąd z informacją że potrzebuję uprawnień administratora przy kopiowaniu (tak mi się skojarzyło), po prostu pokazuje się ta informacja którą opisałem wyżej i nie można skopiować folderów. Tak, za każdym razem jest problem z tymi samymi folderami, jak ponowię operację to tylko znów wyskakuje ta sama informacja: musisz mieć uprawnienia do wykonania tej operacji i nadal nie mogę skopiować tych folderów. Tak w kółko dopóki nie anuluję tego.
Czy to są bardzo zagnieżdzone foldery / długie nazwy folderów, coś specyficznego? Czy jak wejdziesz do takiego folderu i pojedyczno plik chcesz skopiować, to też jest taki błąd? Czy foldery mają jakieś znaki specjalne / PL znaki?
Są to foldery o dosyć krótkich nazwach bez znaków specjalnych. Np. folder o nazwie Santana - Koncert a w nim jeden plik .mkv , albo folder ze strukturą płyty DVD. Zmieniałem nazwy folderów, próbowałem kopiować sam plik .mkv lub .vob i dalej to samo.
Ja bym ubił Eksplorator Windows z Menadżera zadań, w zakładce procesy kliknął „Pokaż procesy wszystkich użytkowników” i uruchomił nowy Eksplorator Windows z uprawnieniami administratora.
„Pokaż procesy wszystkich użytkowników” - alternatywnie od razu włączyć Menadżer zadań jako administrator (raczej opcja zalecana też pod Windows 8+).
A spróbuj skopiować ścieżkę katalogu i wkleić ją do grantprems, dokleić nazwę (wraz z rozszerzeniem pliku np. .mkv widea) i wybrać unlock.
Możesz potestować na tym „malutkim pliku”.
A próbowałeś dostać się przez przeglądarkę do niego?
Może tam w prawach dostępu do plików/katalogów jest namieszane.
Zaloguj się przez: wdmycloud.local
lub IP tego NAS’a i posprawdzaj dokładnie ustawienia praw dostępu.
Wszedłem do niego przez przeglądarkę i wszystko było dobrze w prawach dostępu. Coś mnie jednak tknęło żeby go zrestartować przez przeglądarkę. Po zainicjowaniu restartu czekałem z 5 minut i pokazało TIMEOUT (przekroczony czas oczekiwania) więc pomyślałem że po prostu odepnę draniowi zasilanie. Po ponownym podłączeniu zasilania uruchomił się poprawnie i wszystko wróciło do normy Znów mogę kopiować Wygląda na to że po prostu coś się w nim zawiesiło. Dzięki Panowie za wszystkie porady oraz sugestie i Pozdrawiam serdecznie.