Prawa autorskie w grach nie zawsze działaja?

Czemu prawa autorskie nie działają na grach z gazet ?? Nie powinno być tak , że jak zgrywasz grę od kumpla (orginał) to sie nie da przegrać ?? Ostatnio przegrywałem wychodzi mi na nero ( Gra jest chroniona prawami autorskimi ) ale przegrać sie da . To to jest żal jak każdy se taką może przegrywać !!

Oj chyba mylisz pojęcia, prawa autorskie to nie to samo co zabezpieczenia. Prawo autorskie do gry płatnej obowiązuje bez względu na to czy nośnik jest zabezpieczony przed kopiowaniem czy nie.

A co Cię tak nurtuje ten komunikat, że aż drugi wątek założyłeś? Oświecę Cię, bo widzę, że nie daje Ci to spać po nocach. W starszych wersjach Nero nawet w przypadku wypalania legalnych kompilacji pojawia się komunikat - “Płyta jest chroniona prawami autorskimi”. Ot, taka informacja dla Twojej wiadomości. A przegrać istotnie można (w znaczeniu fizycznym, nie moralnym), jeśli nośnik nie posiada zabezpieczeń przed kopiowaniem. Inna sprawa, że to piractwo.

nie zawsze, a jak robisz sobie kopie zapasową nośnika ?? :stuck_out_tongue: przegrywanie nie zawsze oznacza piractwo.

Odniosłem to do tej, i wyłącznie tej sytuacji, gdy Szacun przegrywa grę od kolegi i nie posiada oryginalnego nośnika.

to musisz wpierw wiedzieć, że masz do tego prawo, bo nie zawsze tak jest;)

Prawo masz zawsze - jakaś firma X nie jest od ustalania prawa; czasem są jednak dziwne zapisy w licencji, które próbują blokować takie działania.

Dodane 10.07.2009 (Pt) 10:21

Licencja ma tutaj akurat najmniej do powiedzenia. Wiele osób, które znają się na prawie, interpretuje zapisy ustawy w taki sposób, że prawo do sporządzenia kopii zapasowej istnieje tylko wówczas, gdy producent sam nie gwarantuje wymiany uszkodzonego nośnika na nowy.

Witam,

w przypadku programów komputerowych ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych mówi wyraźnie (Art. 75.2.1), ze kopie zapasową programu komputerowego można robić bez zezwolenia uprawnionego (czyli producenta) tylko wtedy, jeśli jest to niezbędne do korzystania z tego programu. Ja w przypadku gry nie widzę takiej konieczności…

Oczywiście producent programu może rozszerzyć to uprawnienie na inne okoliczności, czyli np. wyrazić zgodę na wykonanie kopii zapasowej gry przez właściciela egzemplarza gry (z tego co wiem, tak dzieje się np. w przypadku konsol). Ważne są w tym wypadku zapisy licencji.

Jeżeli dużo grasz,to masz pełne prawo do wykonania sobie takiej kopi,po co niszczyć oryginalny nośnik,po za tym znam ludzi którzy,są kolekcjonerami i oryginalne gry trzymają na półce,grają na nośniku skopiowanym.Ale to już jest dzielenie włosa na czworo,myślę że najważniejsze jest nieudostępnianie gier innym w sposób nielegalny,czyli np.p2p. :slight_smile:

aczkolwiek nie neguje teoretycznej potrzeby robienia kopii przez graczy, którzy bardzo dużo grają (sam miałem przypadek, że oryginał tak rozpadł się w napędzie tak, że nawet nie można było pokazać, ze to był oryginał… plus wymiana napędu…) to jednakże, w przypadku kontroli pojawia się kwestia interpretacji przytoczonego artykułu, a tu ciężko może być wykazać ową konieczność. Nie mówiąc już np. o możliwości posądzenia o nielegalne rozpowszechnianie z Atr 117 upaipp… Czyli robiąc kopie lepiej mieć tego świadomość.