Problem Linux włączanie z płyty/ pendrive

Jestem trochę zielony w sprawach Linuxa, wiec proszę o wyrozumiałość

Próbowałem uruchomić Linuxa Slax/ xPud z Pendrive oraz z płytki, jednak (w przypadku Slux *.tar) przy włączaniu komputera włączał się Windows, komputer nie chciał załadować Linuxa :oops: Na pendrive mam jedynie jeden plik (slax-6.1.2.tar)

Czy muszę coś jeszcze zainstalować/wgrać na dysk żeby korzystać ze Slux’a?

Robisz to źle.

Musisz posiadać obraz iso danego systemu. Zajrzyj tutaj:

http://czytelnia.ubuntu.pl/index.php/20 … netbootin/

Zrobiłem zgodnie z radą, i niestety dzieje się to samo, nie wiem, ale wydaje mi się że w win7, u mnie może to być gdzieś zablokowane, co robić?

A w BIOSie zmieniłeś kolejność bootowania?

Nie wiem jak w przypadku Slaxa, ale linux to linux.

Więc:

1. pobierasz obraz iso

2. wypalasz na płytce

3. wchodzisz do biosu i konfigurujesz priorytet, aby twój napęd z tą płytą był jako pierwszy

4. płyta się musi uruchomić, linux też powinien, chyba że masz niekompatybilny sprzęt lub *.iso ma błędy crc. To się sprawdza odpowiednimi programami.

W przypadku pendriva jest praktycznie tak samo, zrób tak jak napisał marcin’82.

heeehhh masło maślane :frowning: czytanie co napisał twórca o swojej dystrybucji ma chyba jakiś sens ? :wink:

Ściągnąłeś plik .tar musisz wypakować go na pendrive tak abyś miał dwa katalogi boot i slax. Jeśli czynność wykonujesz pod Windows to w katalogu boot masz plik bootinst.bat odpalasz go pokaże ci się okienko konsoli a w nim zapytanie czy ma zmienić MBR twojego pendrive i poda literę twojego napędu. Jeśli literę poda prawidłowo zatwierdzasz czekasz chwilkę i program napisze ci ze wszystko gotowe. Jeśli robiś to pod linux to analogicznie jak w windows tylko zamiast bootinit.bat odpalasz bootinst.sh.

Resetujesz komputer i jako pierwszy napęd bootowania zaznaczasz twojego pendrive

Co do ISO i płyty CD ściągasz plik .iso nero -> nagraj plik obrazu -> wskazujesz wybrany plik i nagrywasz.