Mam w domu skonfigurowaną sieć przewodową (router + NEO), na której działają 2-3 komputery (różnie, bo 1 z nich to laptop). 2 dni temu rozkręciłem jeden z komputerów i dołożyłem do niego nową kość RAM i zasilacz. Wszystko po włączeniu działało bardzo dobrze, poza jednym. Zobaczyłem, że w pasku TRAY przy ikonce sieci zamiast normalnie dwóch małych komputerów jest też wykrzyknik i napis: “Ograniczenie lub brak łączności”. Więc wypiąłem kabel sieciowy z komputera, wpiąłem raz jeszcze i myślałem, że będzie pozamiatane, bo pierwszy raz się z takim problemem spotkałem. Ale to nic nie dało. Do tego momentu internetu nie było tylko na moim komputerze, natomiast na dwóch pozostałych działał. Więc zresetowałem router i od tego momentu internetu nie było już w ogóle. Trochę poszukałem w sieci w poszukiwaniu pomocy i na tych dwóch niemodyfikowanych komputerach internet już wrócił, natomiast na moim (tj. tym z nowym RAM i zasilaczem) jak go nie było, tak nie ma. Dodam, że po kliknięciu na “dymek” przy tej ikonce w TRAYu, pojawia się opcja “Napraw” a tam opcja odnowienia adresu IP. Pojawia się jednak komunikat, że nie można odnowić adresu IP…
Z loga wynika że internet explorer łączy się przez proxy. Może to jest przyczyna problemu? Jeżeli nie łączysz się przez server proxy usuń poniższy wpis:
Internet wrócił :] I bynajmniej istota problemu nie tkwiła w software. Rozkręciłem obudowę i podopinałem wszystkie wtyki od zasilacza i lekko ‘pohuśtałem’ płytą główną i zintegrowaną kartą sieciową - ostatnie co mi przyszło do głowy. Zmontowałem, włączyłem i… ikonka od sieci mruga, pakiety przychodzą i przeglądarka hula :] Tak więc nic z software. Mój błąd, widocznie coś się musiało lekko poluzować, chociaż nie wiem jak to możliwe, ale jednak. Dzięki tym problemom będę przynajmniej mądrzejszy na przyszłość o nową wiedzę.