Problem SMART i pytanie o gwarancje


(zaku) #1

Witam!

Mam problem z dyskiem Seagate Baracuda 7200.11 (model ST3500418AS), zdarzył mi się kilkakrotnie "blue screen" i po restarcie dysk nie zostaje wykryty, jednak po kilku ponownych restartach wszystko wraca do normy. Według SeaTools wszytko w SMART jest ok, jednak w HD Tune nie jest już tak kolorowo - http://imageshack.us/photo/my-images/32/smarterror.png/. Poszperałem trochę po internecie i wiem, że dysk padnie za niedługo. Dysk jest jeszcze na gwarancji. I tu pojawia się pytanie, czy jeżeli wyśle dysk do Seagate-a to naprawią mi go w ramach gwarancji?


(Ja$) #2

Jak jesteś pewny, że to wina dysku a nie np. zawirusowanego systemu lub MBR-u to nie masz innej alternatywy, nie zastanawiaj się składaj reklamacje i wysyłaj dysk, korzystaj z gwarancji.

Firma Seagate to poważna firma na pewno nie będziesz miał kłopotu, odeślą Ci nowy dysk.

Kilka razy czytałem o takich przypadkach na różnych forach.


(Daniel_1982) #3

Dla mnie odpowiedź jest jasna - dysk do wymiany.

poczytaj sobie tutaj:

Co do gwarancji - naprawią - pod warunkiem że wysyłając im dysk wyślesz im ten smart z hdtune.


(zaku) #4

Dodatkowo dla pewności przeskanowałem CrystalDiskInfo i według niego dysk jest ok

smarterror2.png


(falcon89) #5

Wrzuć większe zdjęcie.


(zaku) #6

teraz powinno byc dobrze