Problem sprawdzanie plików na C

(Roxiii19) #1

Witam, niedawno kupiłam laptop HP z Windowsem 7. Wszystko było dobrze dopóki nie zabrakło światła. Po ponownym uruchomieniu lapka wyświetla się:

sprawdzanie systemu plików na C:

Typ systemu plików to NTFS.

Jeden z dysków wymaga sprawdzenia spójności danych. Możesz anulować to sprawdzanie ale zaleca się jego kontynuowanie. Aby pominąć sprwadzanie dysku, naciśnij dowolny klawisz w czasie...

Jak tak zostawię to czekam i czekam i nic się nie robi. Z kolei po pokazaniu się komunikatu, gdy naciskałam jakiś klawisz to i tak nie działało i nie anulowało tego.

Wiem, że dzieje się tak gdy komputer nie został prawidłowo wyłączony (jak w moim przypadku). Tak jak pisałam wcześniej anulować tego procesu się nie da, a gdy pozwoliłam komputerowi na sprawdzanie to po 2 godz nie ma żadnego rezultatu. Partycja C ma ponad 100 Gb. Nie znam się za specjalnie na komputerach i nie mam pojęcia co z tym zrobić :frowning: Czy możliwe jest, że dysk został uszkodzony i czeka mnie wymiana? Czy format może coś pomoże?

Proszę o pomoc dla zdesperowanej kobiety.

(marcin82) #2

Format może by i pomógł. Ale lepiej spróbować przywrócić system z partycji recovery (nie znam się na laptopach i nie wiem czy ten akurat taką partycję ma). Poczytaj w instrukcji jak użyć trybu recovery. Mało prawdopodobne, że od pierwszego lepszego zaniku prądu dysk poszedł się pasać, ale ... wszystko jest możliwe.

(Roxiii19) #3

Dzięki za pocieszenie :slight_smile: Będę próbować

(Darkorep) #4

Zostaw go na noc, nich sprawdzi dysk. Po zakończeniu system się uruchomi. Trzeba będzie jeszcze sprawdzić czy funkcja sprawdzania dysku nie jest ustawiona na uruchamianie się przy każdym starcie systemu. O tym potem. Na razie pozwól mu sprawdzić dysk, nawet jeżeli to potrwa długo.

(Leon$) #5

W wierszu poleceń wpisz fsutil dirty query C:

działa to polecenie na XP

czy zadziała na 7 sprawdź niczym to nie grozi

:slight_smile:

(Monczkin) #6