Problem strona konfiguracyjna nie działa smc7401 barricade

Po 6 dobrych godzinach walki, rozmowie z konsultantem tp, lekturze for internetowych zdecydowałem napisać tu.

Internet nie działa na ruterze smc7401bra. Mam komunikat “Ograniczenie lub brak łączności”. Podłączam ruter i laptop kablem ethernet. Nie mogę dostać się do strony konfiguracyjnej. Reset z tyłu nie działa. Próbowałem już kilka razy po 15-60sek. Dioda power świeci, dioda LK (nie wiem co to znaczy) szybko miga. ping 192.168.1.1 oraz 192.168.1.3 4 próby i 4 utracone.

Natomiast na modemie sagem adsl i pwr świecą ciągle. Internet działa - poprzez połączenie usb - dlatego mogę pisać na forum.

Proszę o pomoc.

Hej,

Może to trywialne rozwiązanie, ale czy sprawdzałeś, czy kabelek, którym łączysz laptopa z routerem jest sprawny?? Wszystkie syndromy wskazują właśnie na takie źródło problemu - ograniczenie łączności, brak możliwości uruchomienia panelu konfiguracyjnego… A może kabelek wkładasz do niepoprawnego gniazdka?? Popróbuj z innymi. :slight_smile:

LK to skrót od Link, czyli połączenie… :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nigdy nie wpadłbym (i nikt z was chyba też nie) na takie rozwiązanie, a chyba się ono sprawdzi - ruter się zmęczył, albo inaczej - przegrzał. Wyłączyłem go na godzinę i już obie diody świecą. Nienawidzę takich sytuacji. Żadna emotikonka nie ukaże jak się teraz czuję…

Ale jest drugi problem: nadal nie wejdę na stronę konfiguracyjną, bo dioda przy kablu ethernetowym nie świeci i chyba Dimatheus ma rację. Kabel ethernet jest uszkodzony, choć wcześniej dioda się świeciła.

Czy kabel ethernet to też rj45, którym łączę switcha z komputerem, a tylko ułożenie kabelków jest inne?

Hej,

Może faktycznie tak być - jeśli problem wynika z przegrzania, to może najlepiej znaleźć nieco inną lokalizację dla router’a - tak by miał odpowiednią wymianę powietrza. A z drugiej strony może to wcale nie przegrzanie, a przepełnienie bufora, które unieruchamia działanie routera. Niestety niektóre routery tak mają, że konieczne jest ich regularne resetowania - na przykład przez odłączanie zasilania…

Za informacją na GG - tak, jest to ten sam kabel, którym łączymy inne urządzenia sieciowe, w tym i switch’e. Kabel taki jest zakończony końcówką RJ-45. Co do ułożenia kabelków to jest ono dokładnie takie same, jak w przypadku połączenia ze switch’em. Innego układu kabelków - tak zwanych kabli scrossowanych - używamy tylko przy łączeniu dwóch komputerów poprzez karty sieciowe z pominięciem innych urządzeń sieciowych. Nieco o tym znajdziesz w Wikipedii pod hasłem RJ-45.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ruter nadal nie działa. Dioda LINK raz miga bardzo szybko a innym razem co 6-7 sekund. Do tego dioda przy wejściu ethernet raz świeci raz nie.

Nadszedł czas na zmiany. Zamówiłem liveboxa.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

jasiu21

Hej,

Czyli bardzo prawdopodobne, że router po prostu umiera… :confused:

Oj, oby to tylko nie była zmiana taka jak z deszczu pod rynnę… :stuck_out_tongue: LiveBox’y potrafią człowieka czasami nieźle z równowagi wyprowadzić. Sam używam, więc nieco o tym wiem… :slight_smile:

Dzięki i wzajemnie!! Nie ma sprawy!!

Dimatheus