Problem : Thunderbird + Gmail


(Myszonus) #1

Mam problem z konfiguracją Gmail pod Thunderbirda. Przy próbie pobrania maili z serwera wyskakuje coś takiego:

p8c9n8tnwy6sykqgm.jpg

a to screen z ustawień programu

yv724ej108ae66zsm.jpg

:? Już nie wiem co mam zrobić :?


(Monczkin) #2

Pewnie dlatego, że masz źle wpisaną nazwę użytkownika

powinno być xxx@gmail.com, a nie samo xxx


(Myszonus) #3

zmiana nazwy użytkownika nic nie dała


(Bunio) #4

i zamiast pop.gmail.com powinno być pop.googlemail.com :arrow: http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic ... ight=gmail :wink:


(Myszonus) #5

I dalej nie działa.... outlook express też nie działa.


(Monczkin) #6

wywal certyfikaty z TB


(Myszonus) #7

Monczkin można jaśniej bo niestety nie wiem o co chodzi :frowning:


(Monczkin) #8

W treści komunikatu masz napisane o certyfikacie

Wejdź w ustawienia TB

Narzędzia - opcje - zaawansowane - certyfikatu

Zrób kopię certifikatu i usuń oryginal - wtedy zrestartuj TB i spróbuj wtedy. Niech pobierze na nowo certyfikat

lub - napisz jakie masz ustawienia serwera smtp


(Myszonus) #9

u5jsscfqaj0j3v7nm.jpg

:?


(Monczkin) #10

no i okey

serwer smtp - jak jest skonfigurowany


(Myszonus) #11

tienvjynyv92q4krm.jpg


(boczi) #12

Ustaw szyfrowanie na TLS.


(Myszonus) #13

0gdj1s8x8vjkn0q8.html

i dalej ten sam error wyskakuje. :?


(Monczkin) #14

po pierwsze ma być smtp.gmail.com

po drugie ma być zaznaczona "kropka" TLS


(boczi) #15

W takim razie, spróbuj jeszcze zmienić port SMTP na 465, oraz ewentualnie jeśli znowu to nic nie da, zmień adres SMTP na smtp.gmail.com .


(Myszonus) #16

dalej nie pobiera maili z serwera :?


(Monczkin) #17

po kolei

serwer poczty pop3

nazwa serwera --> pop.gmail.com

użytkownik --> xxx@gmail.com

używaj bezpiecznego połaczenia SSL

port 995 powinen się pojawić koło nazwy serwera

serwer poczty smtp

nazwa serwera --> smtp.gmail.com

zaptasz --> używaj identyfikatora....

użytkownik --> xxx@gmail.com

zaptasz --> TLS

powinen pojjawić się port --> 587 koło nazwy serwera, 25 domyślnie

jeżeli tak masz, to konfiguracja powinna być prawidłowa - posprawdzaj jeszcze raz wszystkie loginy, adresy mail, hasła - nie ma bata, żeby to nie działało

Jeżeli dalej jest kłopot - załóż konto (w TB) jeszcze raz uważnie wpisując dane, które powineneś otrzymać od gmaila, lub zobacz jakie one są logując się na swoją skrzynkę z poziomu www


(Wolin) #18

Sprawdź czy Antywirus nie blokuje, często to występuje u użytkowników Gmail.


(Myszonus) #19

Monczkin wielkie dzięki !!