Problem w WiFi rozłącza

Witam, postaram się jasno przedstawić sprawę.

Mam Internet światłowodowy jednomodowy od ISP otrzymałem modem. ExtraLink GPON ONT do niego wchodzi światłowód SC. Zamontowali mi to w kiepskim miejscu. Przy podłodze pod schodami na parterze. Niżej się nie da. Dom piętrowy.

Na kablu w portu 1GB jest ~500Mb/s na speedtescie.

Z tego modemu puszczam Internet po WiFi. Po WiFi przy modemie jest 20-70Mb/s. Wpisane jest do 300 Mb/s.

Ustawienie WiFi w modemie.

Channel: Auto(zazwyczaj 13), Mode: 802.11n, 2.4Ghz, szerokość 20, 

No i problem jest taki, że co chwilę(10 min, 2 godziny) rozłącza(?) WiFi na ok. 5 sekund i gra dalej. Nie wiem czy rozłącza bo np. słuchając muzyki zetnie ją na 5 sekund i wraca z powrotem. Czy to na laptopie czy głośniku na WiFi.

Na piętrze Internet to już tragedia. Głównie 2MB/s. Zasięg na piętrze był słaby to zakupiłem urządzenie 8level WRP-300 i podłączyłem do WiFi jako Reapeater. Zasięg nieco się poprawił ale wciąż rozłącza i jest kiepsko.

Nie użyłem routera ponieważ router jaki mam to Tenda N3 max. 150Mb/s więc hamował by modem(300Mb/s)?

Siedzę teraz ok. 3 metry nad i 2 metry w lewo od modemu, między nami są 2 ściany i podłoga. Oraz jakieś 2 metry od WRP-300 między nami jedna ściana. Netspot pokazuje tak:

WiFi z WRP-300(repeater): Signal: -53, % 52, Min: -96, Max: -49, Level: żółty ;), Band 2,4, Width, 20, channel 13

WiFi z modemu: Singal: -69, % 30, Min: -71, Max: --63, Level: czerwony, reszta tak jak wyżej.

 

Repeater rozumiem, że pełni funkcję taką: Jeśli urządzenie końcowe jest bliżej(ma mocniejszy sygnał z repeatera) to korzysta z niego a on przesyła sygnał do Modemu, a jeśli jest zasięg lepszy z modemu to repeater nie pośredniczy i pakiety lecą bezpośrednio do modemu?

 

Ktoś może pomóc? Najgorsze jest to rozłączanie. Zamówiłem dłuższy kabel(5m) światłowodowy i zamontuje trochę wyżej modem.

Dodam jeszcze, że jak wyłączyłem WiFi na modemie i puściłem kablem do routera Tenda N3 po gigabicie to internetu nie zrywało ale był słaby.

Pisząc tego posta “rozłączyło” internet z 4 razy.

Może kanały WiFi się nakładają i stąd rozłączanie lub masz w którymś urządzeniu przestarzałą kartę WiFi przez co router musi negocjować parametry WiFi do najsłabszego klienta. 

Co do szybkości to przy 500Mbit tylko WiFi w standardzie ac cie ratuje na wydajnym routerze, bez reapeaterów - najwyżej ap połączone przewodowo z głównym routerem i dobre karty WiFi w urządzeniach (telefony często mają karty 72Mbps)

Nikt z sąsiadów nie ma podobnych kanałów. Moje sieci na kanale 13 a inne 1,3.

Wszystkie urządzania mają karty obsługujące 802.11n.

Jeśli wszystkie twoje urządzenia pracują na kanale 13 to tutaj masz możliwą przyczynę problemów.

Tzn.? Kanał 13 jest ustawiony w modemie.

Brak pomysłów?:confused: