Problem - Windows Defender

Witam. Tydzień temu zakupiłem komputer, poinstalowałem wszystkie sterowniki, wszystko zrobiłem jak należy. Chciałem przeskanować swój komputer za pomocą Windows Defendera. Po próbie odpaleniu Windows Defendera ujawia się okno że nie ma takiej aplikacji i żebym wyszukał jej za pomocą Microsoft Store, Po kliknięciu nic nie znajduje. Proszę o pomoc ponieważ nie wiem co mogę zrobić.
Z góry dziękuję.

Czy ten komputer ma zainstalowanego normalnego, legalnego Windowsa 10? Jeśli tak, to jaką wersję?
Normalny, legalny Windows 10 sam instaluje wraz z systemem Windows Defendera i nie trzeba nic “odpalać”, bo WD uruchamia się i działa razem z systemem i pojawia się na Pasku Zadań jego ikonka (tarczka) wykonawcza. A może uprzednio ktoś go kompletnie wyłączył?

1 polubienie

Komputer nie jest używany. Wszystkie rzeczy są nowe (więc dys tez) jestem pierwszy użytkownikiem wiec raczej nikt go nie wyłączył. Oczywiście windows jest aktywowany kluczem, wszystko jest legalne oraz oryginalne. Dziś już nie użytkuje komputera lecz jutro z rana podeślę tutaj ss z tym “błędem”. Błąd wyskakuje gdy np włączę funkcję skanuj czy coś. Normalnie na pasku jest nie raz wyskoczy lecz nie da się w nim nic zrobić.

Dołączam tutaj ss z tego “problemu”.

Nigdy, na żadnym sprzęcie nie zdażyło mi się coś takiego. Po kliknięciu w Ochrona przed wirusami i zagrożeniami wyskakuje takie okno.

Można spróbować włączyć Windows Defender za pomocą zmian w rejestrze. Jeśli masz odwagę, to uruchom Widok w jakimś oknie systemowym i zaznacz Rozszerzenia nazw plików, po czym w załączonym pliku zmień rozszerzenie z .txt na .reg. Uruchom plik, zgódź się na zmianę, następnie zrestartuj komputer i sprawdź co to dało.
Operację sprawdzałem, niczego nie uszkodziła.
Turn_On_Windows_Defender.txt (1,6 KB)

Przepraszam cię że odpisuje po tak dużym odstępie czasu. SPrawdziłem to i nic mi to nie dało. Zmieniłem rozszerzenie pliku na .reg odpaliłem zgodziłem się zrestartowałem komputer i nic z tego. Masz jeszcze jakieś pomysły? Z góry ci dziękuję.

Nie, nie mam pomysłu. Może poza tym, że dobrze by było zaktualizować cały system do najnowszej wersji 2004 tym narzędziem:


Pobrać, uruchomić i wybrać uaktualnienie systemu. Postępować za kreatorem.
Być może nastąpi naprawienie “przy okazji” Windows Defendera?

Wiesz, z aktualizacją wolałem się powstrzymać ponieważ bałem się o utrate plików i poczekam aż pojawi mi się ona w WU. Próbuję kontaktować się z Microsoftem. Czekam już około 15 minut. Napiszę ci co uda mi się ogarnąć.

Słusznie! Aczkolwiek aktualizacja z Media Creation Tool zachowuje zasoby użytkownika. Nigdy mi się nie zdarzyło przez 5 lat, żeby w ten sposób coś utracić.

Dobra rozwiązałem ten problem!!!
Pobrałem program Defener Control, wyłączyłem i włączyłem kilka razy WD i działa! Jeżeli ktoś miał taki sam problem jak ja to to jest rozwiązaniem!