Problem z 192.168.1.1 i rozłączające wifi


(desper4dos) #1

Witam, od dłuższego czasu mam pewien problem. Nie mogę wejść na stronę routera mimo tego, że Internet działa normalnie. Teraz muszę skonfigurować router, ponieważ w domu są urządzenia na wifi (2 telefony, laptop i komputer)., które często rozłącza. Podejrzewam, że muszę zmienić kanały, bo chyba wszystkie pracują na 1 (o ile to możliwe).Czy to może być przyczyną problemu? I czy da się jakoś zalogować na stronę routera bez przywracania ustawień fabrycznych?

Dane z ipconfig

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.102
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1


#2

Jeżeli w routerze masz ustawione logowanie tylko z określonej karty sieciowej, albo masz wyłączone logowanie na przykład przez WiFi, to bez resetu się nie obejdziesz. W takiej sytuacji musisz dysponować komputerem, który ma przypisany adres MAC do logowania. Próbujesz się logować do routera po kablu, czy bezprzewodowo?


(desper4dos) #3

Po kablu ale na innej karcie sieciowej. Nie ma to chyba znaczenia, bo wcześniej miałem 1 komputer z 1 kartą sieciową, też po kablu i wtedy też nie mogłem się zalogować.

Dorzucę może błąd wyświetlany po wpisaniu 192.168.1.1, może coś pomoże

"Ta strona nie działa

Serwer 192.168.1.1 nie wysłał żadnych danych.
ERR_EMPTY_RESPONSE"


#4

Nie mogłeś się zalogować, bo najprawdopodobniej jedno urządzenie jest przypisane jako administrator routera. W takiej sytuacji nic z tym nie zrobisz, jeżeli nie znasz adresu urządzenia, które może się logować. U siebie mam ustawiony tylko swój komputer jako urządzenie, które może się zalogować do routera i efekt jest podobny do tego, który występuje u Ciebie. Jak nie loguje się z mojego sprzętu, to nie można się zalogować.


(desper4dos) #5

Dobra, już wiem że zmiana kanału nic nie da, ponieważ ustawia się to na 1 router, a nie jedno urządzenie korzystające z sieci(jestem zielony w tych sprawach). A w sprawie tego urządzenia, jak pisałem, wcześniej logowałem się na stronę z jednego komputera z jednej karty sieciowej i nie było problemu. Później jednak, z niewiadomych przyczyn nie chciało mnie połączyć. Co mogło być z tym związane raczej sobie nie przypomnę bo to już było bardzo dawno temu. Poza tym, taka opcja jest ustawiona domyślnie ? Bo jeśli nie, to na pewno bym tak nie zrobił.


(Azi) #6

Reset routera nie pomoże? WI-FI to osobna sprawa, po kablu powinno się bez problemu połączyć z bramką. Czyli ten adres 1.1. Sam kabel i ZERO innych podłączonych u rządzeń, powinno “zaskoczyć”.
P.S. Podaj dane router-a, pewnie jakiś TP-Link…


(krystian3w) #7

Też jestem za tym abyś podał model routera może w sieci jakoś znaleźli na to rozwiązanie np. zmiana oprogramowania routera na nowsze lub open source.


(desper4dos) #8

Router to td-w8951nd


(krystian3w) #9

http://www.tp-link.com.pl/download/TD-W8951ND.html

``> Jak sprawdzić wersję sprzętową urządzenia TP-Link?
WAŻNE: Dostępność modeli i wersji sprzętowych zależy od regionu. Możesz sprawdzić dostępne produkty na lokalnej stronie TP-LINK (www.tp-link.com.pl).

Jak masz wersje starszą niż 7 to spróbuj ją wybrać z listy, potem firmware i zobacz czy możesz wgrać aktualizacje jak masz starsze oprogramowanie na routerze.

Najlepiej z 3 razy przeczytać jak wgrać aktualizacje i koniecznie na połączeniu przewodowym.