Problem z 192.168.1.1 i rozłączające wifi

Witam, od dłuższego czasu mam pewien problem. Nie mogę wejść na stronę routera mimo tego, że Internet działa normalnie. Teraz muszę skonfigurować router, ponieważ w domu są urządzenia na wifi (2 telefony, laptop i komputer)., które często rozłącza. Podejrzewam, że muszę zmienić kanały, bo chyba wszystkie pracują na 1 (o ile to możliwe).Czy to może być przyczyną problemu? I czy da się jakoś zalogować na stronę routera bez przywracania ustawień fabrycznych?

Dane z ipconfig

IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.1.102
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Jeżeli w routerze masz ustawione logowanie tylko z określonej karty sieciowej, albo masz wyłączone logowanie na przykład przez WiFi, to bez resetu się nie obejdziesz. W takiej sytuacji musisz dysponować komputerem, który ma przypisany adres MAC do logowania. Próbujesz się logować do routera po kablu, czy bezprzewodowo?

Po kablu ale na innej karcie sieciowej. Nie ma to chyba znaczenia, bo wcześniej miałem 1 komputer z 1 kartą sieciową, też po kablu i wtedy też nie mogłem się zalogować.

Dorzucę może błąd wyświetlany po wpisaniu 192.168.1.1, może coś pomoże

"Ta strona nie działa

Serwer 192.168.1.1 nie wysłał żadnych danych.
ERR_EMPTY_RESPONSE"

Nie mogłeś się zalogować, bo najprawdopodobniej jedno urządzenie jest przypisane jako administrator routera. W takiej sytuacji nic z tym nie zrobisz, jeżeli nie znasz adresu urządzenia, które może się logować. U siebie mam ustawiony tylko swój komputer jako urządzenie, które może się zalogować do routera i efekt jest podobny do tego, który występuje u Ciebie. Jak nie loguje się z mojego sprzętu, to nie można się zalogować.

Dobra, już wiem że zmiana kanału nic nie da, ponieważ ustawia się to na 1 router, a nie jedno urządzenie korzystające z sieci(jestem zielony w tych sprawach). A w sprawie tego urządzenia, jak pisałem, wcześniej logowałem się na stronę z jednego komputera z jednej karty sieciowej i nie było problemu. Później jednak, z niewiadomych przyczyn nie chciało mnie połączyć. Co mogło być z tym związane raczej sobie nie przypomnę bo to już było bardzo dawno temu. Poza tym, taka opcja jest ustawiona domyślnie ? Bo jeśli nie, to na pewno bym tak nie zrobił.

Reset routera nie pomoże? WI-FI to osobna sprawa, po kablu powinno się bez problemu połączyć z bramką. Czyli ten adres 1.1. Sam kabel i ZERO innych podłączonych u rządzeń, powinno “zaskoczyć”.
P.S. Podaj dane router-a, pewnie jakiś TP-Link…

1 polubienie

Też jestem za tym abyś podał model routera może w sieci jakoś znaleźli na to rozwiązanie np. zmiana oprogramowania routera na nowsze lub open source.

Router to td-w8951nd

http://www.tp-link.com.pl/download/TD-W8951ND.html

``> Jak sprawdzić wersję sprzętową urządzenia TP-Link?
WAŻNE: Dostępność modeli i wersji sprzętowych zależy od regionu. Możesz sprawdzić dostępne produkty na lokalnej stronie TP-LINK (www.tp-link.com.pl).

Jak masz wersje starszą niż 7 to spróbuj ją wybrać z listy, potem firmware i zobacz czy możesz wgrać aktualizacje jak masz starsze oprogramowanie na routerze.

Najlepiej z 3 razy przeczytać jak wgrać aktualizacje i koniecznie na połączeniu przewodowym.