Mam problem z aktualizacją wymienionych w temacie, a konkretnie, po restarcie aplikacji pokazuje mi się taki komunikat:
Szczerze mówiąc to zupełnie nie mam pojęcia o co może chodzić. Szczególnie zastanawiają mnie “uprawnienia do modyfikacji plików” gdyż jestem zalogowany jako administrator.
Restart kompa i kolejna próba. Jak nadal by się nie udawało - przekopiować pliki z profilu Firefox-owego i Thunderbird-owego do jakiegoś folderu, odinstalować programy, zainstalować ponownie (najnowsze wersje ma się rozumieć ), przekopiować pliki do profilów.
Ten sposób wydaje się być w miarę skuteczny i zarazem mniej “pracochłonny” niż szukanie innego sposobu na rozwiązanie tegóż problemu.
Aluś sposób podany przez Ciebie jest całkiem dobry, jednak można zrobić praktycznie to samo, pozostawiając swoje ustawienia itp. w nieco łatwiejszy sposób. Można po prostu pobrać plik instalacyjny nowej wersji Firefoksa i Thunderbirda i zainstalować aplikacje w miejsce, gdzie są zainstalowane obecnie. Spowoduje to nadpisanie plików starych wersji plikami nowej wersji, czyli prościej mówiąc - aktualizacje. Oczywiście proces instalacji należy wykonać przy wyłączonych aplikacjach.
Hehe. Trochę za bardzo się rozpędziłem. Sądziłem, że sposób akutalizacji “offline-owej” kolega LucA już próbował. Sorki. Więc jak sposób adam9870 -a nie poskutkuje - spróbuj mojego.
W celu wykonania kopii zapasowej różnego typu ustawień, kontaktów, wiadomości itp. rzeczy możesz skorzystać z darmowego programu MozBackup.
Ewentualnie możesz ręcznie przekopiować ustawienia Firefoxa i Thunderbirda. Katalogi z ustawieniami obu programów powinieneś znaleźć w katalogu C:\Documents and Settings\KONTO\Dane aplikacji i/bądź C:\Documents and Settings\KONTO\Dane aplikacji\Mozilla. Dodatkowo w przypadku ręcznego wykonywania kopii zapasowej ustawień radziłbym zapoznać się z informacjami przedstawionymi tutaj oraz tutaj.