Problem z Autoodtwarzaniem DVD - pomocy

Jestem początkujący i za bardzo się nie znam na układach scalonych i budowie płyty głównej.

mam taki sprzęt

nagrywarka QSI CD-RW/DVD-ROM SBW-081 - stara ale wystarcza

Problem w tym że niemoge uruchomić bootowanej płyty DVD z Linuksem

Dodam że jest to Knopix z 9 giga danych, a płyty z gazet chodzą mi normalnie i nawet wykonuje kopie CloneDVD.

Napęd ten nie pozwala na skopiowanie płyty DVD+R ani DVD-R (DVD-RW nie próbowałem ale sprawa pewnie wygląda podobnie), a jedynie na podgląd zawartości. Jak chce otworzyć poszczególny katalog albo skopiować całą płyte to nic z tego nie wychodzi.

Może to jakiś wirus w biosie??

Używałem różnych narzędzi do sprawdzania napędu i niczego nowego sie nie dowiedziałem

Czy z tego napędu DVD za pomocą alternatywnego oprogramowania, moge zrobić taki, który będzie mi kopiował każde DVD na dysk twardy??

Co do tego może mieć układ na Płycie głów.?

A coś się wyświetla? Dzieje się coś?

Rozumiem że w trybie bootowania z cd? Może płyta źle nagrana lub brak plików botujących, jakie są komunikaty wyświetlane?

O ile dobrze się orientuje to prawie każdą DVD da sie zrzucić na hdd o ile płyta nie jest porysowana, zabezpieczona czy po prostu poprawnie nagrana.

Jak już napisałem kompletnie nie znam się na architekturze CMOS i tylko domniemam że producent sprzętu (w tym przypadku QSI CD-RW/DVD) nie przewidział że ktoś może chcieć odtwarzać płyty wszystkie rodzaje płyt DVD

Jak próbuje zaznaczyć i skopiować konkretny katalog (na płycie DVD) z około 14 plikami muzycznymi za pomocą WMP to po dłuzszym “zastanowieniu” (ok 2 minuty) program nie odpowiada i następuje jego przymusowe zamknięcie.

Jeśli chodzi o jakość nagrania to płyta jest odtwarzana na wszystkich odtwarzaczach DVD od moich znajomych tj VIVA, Manta Emperor4 bez jakiegokolwiek zarzutu.

Szukam teraz na stronie producenta QSI parametrów technicznych sprzętu z rodziny SBW.