Czy u was też tak jest, że po zalogowaniu na ikonce avasta w zaobniku pojawia się przez ok 30 sekund czerwone przekreślone kółko?
ponieważ ochrona się jeszcze nie wczytała
Ale to 30 sekund to jest taki dziwny przestój (ani procek za bardzo się nie poci ani dysk nie pracuje na pełnych obrotach). Gdy w tym czasie klikam PPM na komputer i właściwości muszę czekać aż z avasta zniknie to czerwone kółko i dopiero wtedy pojawiają się informacje o komputerze. Podobnie jest z także z innymi rzeczami np gdy klikam na “Połącz z”
Ale ponawiam pytanie czy u was też jest podobne zjawisko?
Config kompa:
P4 2.66GHz @3.2GHz
2GB RAM Dual Channel
Mobo: IS7-E2
HDD WD 160GB SATA
Aktualizacje pobierane na bieżąco.
Tak nie jest i być nie powinno - świadczy to o tym, że coś funkcjonuje źle.
Aktualizujesz na bieżąco bazę iAVS ?
Kiedy generowałeś ostatnio bazę VRDB ?
Sprawdź podgląd logów:
W trakcie pracy avast! tworzy kilka plików z logami, gdzie przechowywane są informacje o działaniach programu, błędach lub ostrzeżeniach. Można tu też znaleźć informacje o instalacjach i programie oraz aktualizacjach bazy wirusów. Te logi można przeglądać w zintegrowanym oknie podglądu. Wszystkie zapisy są podzielone na kategorie i można je przeszukiwać. Podgląd logów możesz uaktywnić PPM na ikonę avast - Podgląd logu avast.
Pozdrawiam
Jeszcze nie generowałem bazy VRDB ponieważ wczoraj kilka razy go instalowałem i szukałem rozwiązania ale bez skutku.
Czy wygenerowanie VRDB powinno pomóc?
Gdy klikam na avasta gdy ma przekreślone kółko wtedy pojawia się błąd RPC. Próbowałem różnych metod które wygooglowałem ale niby wszystko jest tak jak trzeba.
Logi z avast:
Po wylogowaniu i zalogowaniu tego problemu już nie ma. Występuje tylko przy uruchomieniu komputera.
Koniecznie - PPM na ikonę avast - VRDB - Generuj teraz VRDB…
-
Aktualizacja Windowsa w celu upewnienia się, że wszystkie składniki systemu zawierają najnowsze komponenty RPC.
-
Nie wiem, czy w Viście podobnie jak w XP - PPM Mój komputer ->Zarządzaj ->Usługi i aplikacje - szukasz oznaczenia usługi avast antyvirus - ma być Typ uruchamiania - Automatyczny - jeżeli jest inaczej ustaw Automatyczny - zatwierdź - restart
Jeżeli dalej masz taki komunikat - uszkodzenie avasta - reinstalacja.
Pozdrawiam
VRDB już wygenerowana.
Wszystkie aktualizacje pobrane.
Usługami się już bawiłem ale to nic nie pomogło, usługa avast antyvirus jest ustawiona na automatyczny.
Reinstalowałem avasta już kilka razy a problem nadal występuje.
Odinstalowując avast musisz wcześniej zatrzymać jego usługi
Start - Uruchom - services.msc - zatrzymaj i wyłącz usługi
avast! iAVS4
Control Service
avast! Antivirus
avast! Mail Scanner
avast! Web Scanner
Samo odinstalowanie przeprowadź z użyciem odpowiedniego narzędzia aswClear.exe - w przeciwnym wypadku odinstalowanie jest niepełne, co sprawia, że błąd jest powielany.
Po tym winieneś jeszcze przeczyścić rejestr i powtórnie zainstalować - najlepiej z użyciem innego instalatora - ten może być wadliwy…
Pozdrawiam
@Agaton odinstalowałem avasta według podanego przez Ciebie sposobu i jest jedna ciekawa rzecz. Gdy loguje się to ten zastój występuje tzn. wszystkie ikonki w zasobniku pojawiają się szybko tak samo jak pasek boczny ale gdy np chcę uruchomić services.msc muszę czekać podobny odcinek czasu jak to miało miejsce przy zainstalowanym avaście.
Teraz pytanie do użytkowników Visty: Czy po zalogowaniu się i kliknięciu PPM myszy na komputer > właściwości od razu pojawiają się wam informacje o komputerze czy trzeba chwilę poczekać?
Pojawia się wszystko tak jak u Ciebie, tylko może przez 3 czasami 5 s zanim nawiąże połączenia ze światem. Łączę się przez router
Ja łączę się przez modem podłączony do USB. Może w tym tkwi problem :?