Problem z Avastem - Podsystem AAVM wykrył błąd RPC


(splas) #1

Nie jestem jeszcze zbyt obeznanym z obsługą komputera, ponieważ mam to urządzenie dopiero około dwa lata. Jest to laptop Lenovo ThinkPad Edge, Windows 7 64 bit. Dziś po uruchomieniu wyświetliło mi się okno aplikacji Rescue and Recovery, z jakimś zapytaniem (nie znam języka angielskiego) - myślałem, że chodzi o utworzenie kopii systemu, kliknąłem “no”. Za chwilę pojawił się komunikat firewalla Comodo, że “Lenovo scheduler proxy” chce zmodyfikować klucz rejestru. Zezwoliłem. Potem pojawiło się zapytanie Comodo o pozwolenie dla innej aplikacji Lenovo. Też zezwoliłem. Wtedy pojawił się komunikat Lenovo Solution Center, że oprogramowanie Avast zostało zainstalowane, ale nie zostało aktywowane (stan ochrony: Wyłączone; stan: Niedostępne). Przy próbach uruchomienia Avasta, pojawiał się komunikat "Podsystem AAVM wykrył błąd RPC. Wykonałem skanowanie Malwarebytes Anti-Malware i IObit Malware Fighter - nie znaleziono zagrożeń. System aktualizuję regularnie. Postanowiłem przywrócić system do wcześniejszego punktu w czasie. Przeprowadzałem taką operację dwa razy, za każdym razem komunikat był następujący: “Funkcja przywracania systemu nie może uzyskać dostępu do pliku. Prawdopodobnie jest to spowodowane programem antywirusowym. Wyłącz tymczasowo program antywirusowy i spróbuj ponownie przywrócić system. Wystąpił nieokreślony błąd podczas przywracania systemu. (0*800700005)”. Niestety Avast nie daje się ani wyłączyć ani włączyć. Jakby się zablokował. W “Odinstaluj program” próbowałem naprawić Avasta. System poinformował, że naprawa została dokonana, ale z Avastem nic się nie zmieniło. Jakieś trzy miesiące temu, musiałem przywrócić system (z innego powodu niż Avast) i miałem potem sporo pracy, by przywrócić system do stanu, który mnie zadowala. Mam nadzieję, że tym razem uniknę tej ewentualności.

Proszę o poradę jak wybrnąć z tej sytuacji.


(rgabrysiak) #2

Cześć

Spróbuj przeinstalować program Avast. W tym celu pobierz Avast Uninstall Utility i odinstaluj go.

Później pobierz i zainstaluj avast! Free Antivirus.


(splas) #3

Cześć!

Bardzo dziękuję Ci za poradę. Tak właśnie zrobiłem - usunąłem Avasta i zainstalowałem go na nowo. Wszystko funkcjonuje w jak najlepszym porządku. To jest wspaniałe, że opisałem swój problem i dość szybko pojawiła się odpowiedź na mój dylemat, więc od razu nieomal mogłem się zabrać do naprawy systemu. Chwalę sobie portal dobreprogramy.pl, ponieważ mam stąd większość darmowych aplikacji na moim komputerze, a w dodatku w każdej chwili mogę uzyskać koleżeńską pomoc w sprawie problemów z oprogramowaniem czy sprzętem. To naprawdę coś wyjątkowego, że jest tu tylu fachowców i jednocześnie ludzi dobrej woli i że można tu pobrać tyle świetnych programów i to całkiem za darmo, oraz korzystać z doświadczenia bardziej zaawansowanych. =D>

Po ponownym zainstalowaniu Avasta, pojawił się komunikat: “Avast wykrył bezpieczne połączenie nawiązane przez Gmail z serwerem IMAP. Tego rodzaju połączeń nie można sprawdzić na obecność wirusów. Wyłącz funkcje szyfrowania SSL/TLS w kliencie pocztowym, by skaner poczty mógł skanować pocztę. Skaner poczty sam zapewni zabezpieczenie szyfrowaniem”. Jakoś nie mogę się zorientować gdzie znajduje się ta funkcja wyłączania szyfrowania.

Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za pomoc! :slight_smile:


(rgabrysiak) #4

Cześć

Niestety nie korzystam z Avasta więc z tym probleme raczej ci nie pomogę.

Korzystasz z jakiegoś klienta pocztowego w systemie Windows?

Próbowałeś wyłączyć skaner poczty w programie Avast (jeżeli jest dostępny)?


(splas) #5

Cześć!

Z klienta pocztowego w systemie Windows nie korzystam. Mam natomiast zainstalowany Gmail. Wydaje mi się, że to w jego ustawieniach powinienem znaleźć opcję włącz / wyłącz szyfrowanie SSL / TLS. Ale w ustawieniach Gmail nie znalazłem tej opcji. Cóż, na razie Avast nie będzie skanował poczty Gmail. Spróbuję poszukać rozwiązania problemu w Google. Jeszcze raz dziękuję za poradę. :slight_smile:

Serdecznie pozdrawiam! :wink:


(djhooker) #6

Mnie pomogło przy usuwaniu avasta cc cleanerem wyskoczyły mi 3 opcje i dałem napraw 3 minuty i śmiga można zrobić uinstal i ponowny instal jak mamy kod substrykcji pozdrawiam Wesołych Świąt.