Problem z baterią w DELL R15 (Inspirion n5110)

Witam,

moja luba posiada laptopa DELL R15 (Inspirion n5110).

W ostatni weekend, zauważyłem, że bateria nie jest ładowana. Wypytałem dokładnie wujka google, ale wszystkie przypadki dotyczą komunikatu “podłączony, nie ładuje”. Natomiast w moim przypadku wyświetla się w trayu komunikat “**pozostało: 0% (podłączony, ŁADUJE)”, **ale bateria faktycznie nie jest doładowywana nawet po zostawieniu na noc.

Na zasilaczu sprawdzałem parametry prostym miernikiem - niby wszystko ok. Nie mam jednak możliwości (głównie czasu), aby rozbierać laptopa i sprawdzać napięcie na baterii…

 

Komputer działa bez problemu na zasilaczu, ale po jego odłączeniu oczywiście natychmiast się wyłącza.

Teraz zastanawiam się nad wymianą, tylko  nie wiem co kupić, a zarówno zasilacz jak i bateria w oryginalnej opcji kosztują 150-200zł każde. W związku z tym nie uśmiecha mi się wydawanie 400zł i zakup jednej z opcji.

 

Tutaj prośba do was forumowicze: jak sprawdzić co jest nie tak? 

Mam w planach wybrać się do jakiegoś salonu i poprosić ich o możliwość podłączenia zasilacza do laptopa na kilka minut, ale biorąc pod uwagę ilość mojego czasu mogę się nie wyrobić do świąt… Bożego Narodzenia… 2016… :slight_smile:

 

Liczę na waszą pomoc!

Albo akumulator, albo elektronika płyty na zasilaniu akumulatora.

 

Albo swój akumulator daj do regeneracji, albo kup oryginał.

Witaj,

 

Najpierw aktualizacja BIOS-a pod tym linkiem - http://dell.to/1xrsukK

 

Diagnostyka akumulatora pomocą aplikacje My Dell - http://dell.to/1BLj1tM

 

Z diagnostyki będzie wygenerowany raport. Jeżeli sam nie dasz radę wyczytać czy bateria nie działa - wyślij raport do mnie.