Problem z biletem pkp. Bilet na złą godzinę


(k-9) #1

Cześć.

Mam do was jedno pytanie. Kupiłem przez internet bilet pkp, ale niestety na nie tą godzinę co trzeba... Chciałbym przebookować bilet na inną godzinę tego samego dnia. Czy ktoś wie czy da się to zrobić przez stronę pkp? Czy takie sprawy trzeba załatwić w okienku?

Będę musiał kupić nowy bilet? Czy po prostu będzie to zamiana? 


#2

Z tego co mi wiadomo, PKP posiada swoją infolinię. Dlaczego z niej nie skorzystasz?


(Bartek Bysiek) #3

Ewentualnie zawsze możesz zadzwonić i poprosić o anulowanie biletu i zwrot pieniędzy, a potem zarezerwować na inną godzinę. Ale z tego co wiem, to oddają chyba 80% ceny biletu.


(tomasko) #4

k-9 zadzwoń na infolinię PKP

Bo jak nie to możemy tylko mówić tak, a może nie tak itd. itp.


(Kpc21) #5

Można go przez serwis internetowy anulować, a następnie kupić nowy. Nie jestem pewien czy nie potrącą jakiegoś odstępnego (chyba to zrobią).

Przy zwykłym z kasy można by było próbować go wymienić, przy internetowych to jedyna droga.


(lith) #6

Ja zamieniałem przez neta bilety kilka miesięcy temu to wyglądało to tak:


(Longhorn2009) #7

Już aż tak nie narzekajmy, spróbuj odzyskać kasę w takiej sytuacji w przypadku polskiego busa czy neobus. 


(Kpc21) #8

PolskiBus w takiej sytuacji potrąca odstępne, ale da się.


(lith) #9

Dla mnie jednak kpiną jest to, że rzecz, która w przypadku kupowania biletu w tradycyjny sposób jest załatwiana na miejscu w kilka minut w przypadku systemu internetowego robiona jest ręcznie, totalnie naokoło, trwa miesiącami i wymaga na ten czas zamrożenia środków. W moim przypadku kupowałem 12 biletów łącznie dla 4 osób i problemem było to, że jedna z nich zgubiła legitymację i trzeba było bilety tej jednej osoby z ulgowych zamienić na normalne. Zamiast po prostu dopłacić różnice musiałem wyłożyć swoja kasę na drugi komplet biletów dla wszystkich, - ponad 400 zł. A potem przez 4 miesiące pisać maile i wydzwaniać przypominając się i opisując co chwilę komu innemu co i jak zanim trafiłem tam na jakąś ogarnięta osobę, która podjęła się osobiście dociągnąć sprawę do końca. Po prostu organizacyjnie to leży. Od tej pory bilety na intercity staram się jednak kupować tradycyjnie - na dworcu. 

Właśnie - wracając do pytania z 1 posta. Z tego co mi powiedziano na infolinii bletu kupionego online nie wymienisz ‘w okienku’. Zostaje jedynie to co opisałem wyżej. Przynajmniej tak to wygląda w intercity, bo inni przewoźnicy może mają to lepiej ogarnięte. Np. Strona przewozów regionalnych wydaje sie duzo bardziej dopracowana - można kupowac bilety z przesiadkami itd, ale tam nie próbowałem zwracać. 


(Kpc21) #10

Zgadza się. Jeśli ma się taką możliwość, to w PKP IC bilety najlepiej kupować tradycyjnie w kasie.

Chociaż internetowe działają coraz lepiej. Ostatnio miałem przypadek, że miałem dwa internetowe właśnie, na dwa pociągi między którymi się przesiadałem (w kasie można by było kupić jeden bilet na całą trasę, ale akurat w tym wypadku i tak bardziej opłacały mi się dwa osobne). Pierwszy pociąg się spóźnił ok. godzinę, tak że nie dałem rady się przesiąść na ten drugi. Poszedłem z tym do punktu obsługi klienta PKP IC na stacji w Poznaniu, bo tam się przesiadałem - i bez problemu “przebili” mi ten bilet na następny pociąg. Gdyby mogli, to wydaliby mi też do niego miejscówkę, ale nie mogli, bo wszystkie miejsca w systemie były wyprzedane (ale znalazłem w pociągu jakieś wolne, i na szczęście nikt na nie biletu nie miał). Kiedyś, z tego co mi wiadomo (osobiście nie mam z tym doświadczeń) obowiązującą procedurą przy biletach internetowych w takiej sytuacji było kupienie nowego biletu na następny pociąg i składanie reklamacji.