Problem z BIOSem


(cabis) #1

więc problem polega na tym że BIOS sam! przywraca ustawienia domyślne :o ale od początku podkręcałem mojego Celerona D 2,4GHz z fsb 133 (domyślne) do 180 czyli jakies 3,25GHz ale w prime95 sypał błędami i grzał się więc zmniejszyłem, przy 170 było ok (3DMark03,prime95,super PI) zapisałem ustawienia w biosie ale po 2-3 uruchomieniach kompa zauwazyłem ze bios przestawił moje ustawienia na standardowe (133) o co chodzi ? czemu tak się dzieje ?

PS. dodam ze temp. CPU przy fsb 170 w stresie dochodzi do max 58*C(na chwile) a na "jałowym biegu" tak około 45*C więc chyba w poządku bo z tego co wiem max temp. dla tego proca to 67*C


(ak6) #2

A jak bateria systemowa ?? Sprawdzona ?? Może padła.


(cabis) #3

bateryjka raczej ok bo płyta główna ma jakieś 2 miesiące więc prawie nówka

płyta to ASRock P4i65G (ASRock bo na nic lepszego nie miałem kasy wtedy)


(Piolo151) #4

Moim zdaniem bateria do wymiany a jak chcesz podkręcić procesor to sprubuj zworką na płycie przestaw ją z 133 na 166


(Ferdek31) #5

nowe biosy / a dokładnie płyty / mają to do siebie, że jak zbyt extremalnie ustawisz parametry to wracają do ustawień fabrycznych, to taka ochrona aby nie restować ustawień i wyciągać bateryjki / szczególnie jak komp na gwarancji i są plomby /

Złączono Posta : 09.01.2007 (Wto) 22:08

a Twój ma tą funkcję: - Supports jumperfree

- SMBIOS 2.3.1 Support nie musisz wyciągać zworek, bateryjki itp. sam przywraca ustawienia domyśln jak coś "przeholujesz".


(cabis) #6

dzięki za odpowiedź nie miałem pojęcia że mój bios ma taką funkcję , problem w tym że to co mój bios uznaje za zbyt extremalne wedłóg mnie jest ok :slight_smile: i "trochę" mnie to denerwuje, bo ja jednak wolałbym sam decydować kiedy mój proc ma już dość