Dzień dobry. Mam problem z połączeniem Bluetooth Microsoft Surface Mouse z laptopem Dell Latitude 7380 z Windows 10 21H1 19043.1083. Myszka działała a teraz już nie działa z tym laptopem. Bez problemu natomiast paruje się z innymi laptopami i na nich działa.
Po naciśnięciu przycisku parowania na myszce system znajduje mysz szybko. Ale po kliknięciu na „Połącz” po dłuższej chwili wyświetla się komunikat „Nie można sparować […] - przejdź do ustawień Bluetooth”.
Z kolei przy wybraniu „Dodaj urządzenia Bluetooth - Myszy […]” z ustawień dot. Bluetooth komputer bardzo długo wyszukuje ww. myszkę. Albo jej nie znajduje albo w końcu ją znajduje a po kliknięciu na „Połącz” po dłuższej chwili wyświetla „Spróbuj ponownie podłączyć urządzenie” i tak w kółko.
Nie pomaga odinstalowanie i zainstalowania wszystkich sterowników Bluetooth. Nie pomaga uruchomienie Narzędzia do rozwiązywania problemów z Bluetooth - zawsze wskazuje, że jest w porządku. Nie pomaga także przywrócenie systemu do wersji sprzed kilku dni, kiedy jeszcze myszka działała. Opcja „Zezwalaj urządzeniom Bluetooth na znajdowanie tego komputera” w ustawieniach dot. Bluetooth jest włączona (zaznaczona). Sterowniki są aktualne - na komputerze jest zainstalowany SupportAssist od Della i Intel Driver Support Assistant. Zresztą przy okazji ww. problemu wszystko aktualizowano szukając rozwiązania.
Taka sama sytuacja dot. słuchawek Bluetooth Sony WI-C310, które także działały na laptopie jeszcze kilka dni temu. Przy próbie sparowania nigdy nie łączonego z ww. laptopem telefonu Sony Xperia XZ1 Compact na telefonie pojawił się komunikat, że sparowanie jest niemożliwe ze względu na błędny kod PIN lub klucz (bez możliwości podania tego kodu). Z kolei próba połączenia ww. telefonu z poziomu laptopa kończy się tak samo jak przy myszy (żadne okienko na wpisanie kodu się nie pojawia). Generalnie ww. laptop wykrywa urządzenia Bluetooth ale z żadnym nie może się połączyć.