Problem z BSOD win 10

Witam. Mam problem z BSOD (blue screen). Jest ich wiele :
-SYSTEM THREAD EXCEPTION NOT HANDLED
-SYSTEM SERVICE EXCEPTION
-DRIVER OVERRAN STACK BUFFER
-UNEXPECTED KERNEL MODE TRAP
i kilka innych.
Reinstal systemu nie pomogł, drivery aktualne ze strony producentów i programem Driver Booster Pro.
System postawiony,drivery wgrane, pobrałem jedną grę (World of Warships) i grałem kilka godzin i nic, żadnego błędu. Na następny dzień pojechałem do siebie, zadowolony podpinam PC włączam gierke i po 10 minutach grania lub mniej wywala błędy. Jedyne co ‘‘sprzętowo’’ sie zmieniło to inna mysz,klawiatura i monitor ale mam je od bardzo dawna i nigdy z nimi problemów nie było. Dodam ze gram w tą gre na laptopie również i NIGDY nie spowodowała BSOD także samą aplikacje wykluczam. Dziś popołudniu wrzuce pliki minidump.

No cóż, masz procesor i płytę główną z czasów kiedy ptaszki o Win10 nie ćwierkały. Sterowniki pewnie pochodzą ze starszych odpowiedników systemowych. Pobierz i zainstaluj chipset ze strony producenta płyty głównej dla nie wiem jaki będzie najmłodszy system do wyboru 64bit.
Dodatkowo sugeruję wyłączyć tryb gier w systemie Windows oraz szybkie uruchamianie.

Zainstaluj ten system
http://ghostspectre.the-ninja.jp/1909.SUPERLITE.html

I nie używaj driver booster i jestem przekonany że żadnego bsoda nie bedzie bo to na 90% on powoduje problemy. Na starym sprzecie jak coś działa to się starych sterowników nie instaluje bo to tylko powoduje więcej problemów niż sterownik windowsowy. Ogólnie by się przydał wykaz co ty tam masz poinstalowane :slight_smile:

Napisać liste aplikacji (nie ma tego duzo) czy jest jakiś sposób na spis wszystkich plików .exe ?
ps. Walcze z windbg ,bo podczas otwierania pliku dump pokazuje sie owy komunikat ScreenShot_20200427152702

ps. Jeśli to możliwe to wolałbym zostać przy orginalnym win 10 pro/home

Najnowszy możliwy do wyboru jest win 8.1 64bit. To nie koliduje że ja mam zainstalowane win 10 64bit?

Spróbuj albo pozwoli zainstalować albo nie.

Może te informacje wam coś powiedzą ? Widze że wiekszość bsod jest spowodowana przez 2 pliki, ale mają one różne rozszerzenia. Czy wystarczy pobrać plik i zastąpić ten który mam aktualnie ? chodzi mi o ten ntoskrnl.exe oraz afd.sys

Dodaje info z Windbg

Microsoft ® Windows Debugger Version 10.0.18362.1 AMD64
Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved.

Loading Dump File [C:\Users\IceMan\Desktop\042720-15718-01.dmp]
Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available

Symbol search path is: srv*
Executable search path is:
Windows 10 Kernel Version 17763 MP (4 procs) Free x64
Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS
Built by: 17763.1.amd64fre.rs5_release.180914-1434
Machine Name:
Kernel base = 0xfffff80280c19000 PsLoadedModuleList = 0xfffff802810336d0
Debug session time: Mon Apr 27 18:00:11.135 2020 (UTC + 2:00)
System Uptime: 0 days 0:14:53.941
Loading Kernel Symbols



Loading User Symbols
Loading unloaded module list

For analysis of this file, run !analyze -v
2: kd> !analyze -v


  •                                                                         *
    
  •                    Bugcheck Analysis                                    *
    
  •                                                                         *
    

SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b)
An exception happened while executing a system service routine.
Arguments:
Arg1: 00000000c0000005, Exception code that caused the bugcheck
Arg2: fffff80280d26d64, Address of the instruction which caused the bugcheck
Arg3: ffffea8054fe8f50, Address of the context record for the exception that caused the bugcheck
Arg4: 0000000000000000, zero.

Debugging Details:

KEY_VALUES_STRING: 1

PROCESSES_ANALYSIS: 1

SERVICE_ANALYSIS: 1

STACKHASH_ANALYSIS: 1

TIMELINE_ANALYSIS: 1

DUMP_CLASS: 1

DUMP_QUALIFIER: 400

BUILD_VERSION_STRING: 17763.1.amd64fre.rs5_release.180914-1434

SYSTEM_MANUFACTURER: System manufacturer

SYSTEM_PRODUCT_NAME: P5Q SE

SYSTEM_SKU: To Be Filled By O.E.M.

SYSTEM_VERSION: System Version

BIOS_VENDOR: American Megatrends Inc.

BIOS_VERSION: 0502

BIOS_DATE: 08/20/2008

BASEBOARD_MANUFACTURER: ASUSTeK Computer INC.

BASEBOARD_PRODUCT: P5Q SE

BASEBOARD_VERSION: Rev 1.xx

DUMP_TYPE: 2

BUGCHECK_P1: c0000005

BUGCHECK_P2: fffff80280d26d64

BUGCHECK_P3: ffffea8054fe8f50

BUGCHECK_P4: 0

EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 -

FAULTING_IP:
nt!IopQueueThreadIrp+84
fffff802`80d26d64 48397808 cmp qword ptr [rax+8],rdi

CONTEXT: ffffea8054fe8f50 – (.cxr 0xffffea8054fe8f50)
rax=ff5f998dce398c60 rbx=ffff998dd461d7c0 rcx=0000000000000000
rdx=ffff998dd42ee9a0 rsi=ffff998dd42ee9c0 rdi=ffff998dd461d6f0
rip=fffff80280d26d64 rsp=ffffea8054fe9940 rbp=ffffea8054fe9cc0
r8=ffff998dd4b70eb0 r9=0000000000000000 r10=000000000000000e
r11=ffff998dd4f132c0 r12=0000000000000000 r13=ffff998dc4ebed90
r14=0000000000000000 r15=0000000000000000
iopl=0 nv up ei pl zr na po nc
cs=0010 ss=0018 ds=002b es=002b fs=0053 gs=002b efl=00010246
nt!IopQueueThreadIrp+0x84:
fffff80280d26d64 48397808 cmp qword ptr [rax+8],rdi ds:002b:ff5f998dce398c68=???
Resetting default scope

BUGCHECK_STR: 0x3B_c0000005

CPU_COUNT: 4

CPU_MHZ: c5b

CPU_VENDOR: GenuineIntel

CPU_FAMILY: 6

CPU_MODEL: 17

CPU_STEPPING: 6

CPU_MICROCODE: 6,17,6,0 (F,M,S,R) SIG: 60F’00000000 (cache) 60F’00000000 (init)

BLACKBOXBSD: 1 (!blackboxbsd)

BLACKBOXPNP: 1 (!blackboxpnp)

CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1

DEFAULT_BUCKET_ID: WIN8_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME: WorldOfWarships64.exe

CURRENT_IRQL: 2

ANALYSIS_SESSION_HOST: ICEMAN-KOMPUTER

ANALYSIS_SESSION_TIME: 04-27-2020 18:04:30.0652

ANALYSIS_VERSION: 10.0.18362.1 amd64fre

LAST_CONTROL_TRANSFER: from fffff80281283812 to fffff80280d26d64

STACK_TEXT:
ffffea8054fe9940 fffff80281283812 : ffffea8054fe9cc0 ffff998dd42ee9a0 0000000000000000 ffff998dd4b70eb0 : nt!IopQueueThreadIrp+0x84
ffffea8054fe9970 fffff8028125e3fc : ffffab4a00000005 ffff998dd4b70eb0 ffffea8020206f49 ffff998dd4f13280 : nt!IopSynchronousServiceTail+0xb2
ffffea8054fe9a20 fffff80281202e36 : 0000000000000000 0000000000006bb4 0000000000000000 0000000000000000 : nt!IopXxxControlFile+0xe0c
ffffea8054fe9b60 fffff80280de1d05 : 00000023801cab08 ffff998dd461d080 ffffea8054fe9be8 0000000000000000 : nt!NtDeviceIoControlFile+0x56
ffffea8054fe9bd0 00007ffc2015f844 : 0000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 : nt!KiSystemServiceCopyEnd+0x25
00000023801ca358 0000000000000000 : 0000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 0000000000000000 : 0x00007ffc`2015f844

THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC: 2e6832fff1a049d74ae3a9e5109ad91909b604ee

THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET: ae44a434820a9f5b5f204f505f9ab836f7525680

THREAD_SHA1_HASH_MOD: f08ac56120cad14894587db086f77ce277bfae84

FOLLOWUP_IP:
nt!IopQueueThreadIrp+84
fffff802`80d26d64 48397808 cmp qword ptr [rax+8],rdi

FAULT_INSTR_CODE: 8783948

SYMBOL_STACK_INDEX: 0

SYMBOL_NAME: nt!IopQueueThreadIrp+84

FOLLOWUP_NAME: MachineOwner

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 0

IMAGE_VERSION: 10.0.17763.1158

STACK_COMMAND: .cxr 0xffffea8054fe8f50 ; kb

BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 84

FAILURE_BUCKET_ID: 0x3B_c0000005_nt!IopQueueThreadIrp

BUCKET_ID: 0x3B_c0000005_nt!IopQueueThreadIrp

PRIMARY_PROBLEM_CLASS: 0x3B_c0000005_nt!IopQueueThreadIrp

TARGET_TIME: 2020-04-27T16:00:11.000Z

OSBUILD: 17763

OSSERVICEPACK: 1158

SERVICEPACK_NUMBER: 0

OS_REVISION: 0

SUITE_MASK: 272

PRODUCT_TYPE: 1

OSPLATFORM_TYPE: x64

OSNAME: Windows 10

OSEDITION: Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS

OS_LOCALE:

USER_LCID: 0

OSBUILD_TIMESTAMP: unknown_date

BUILDDATESTAMP_STR: 180914-1434

BUILDLAB_STR: rs5_release

BUILDOSVER_STR: 10.0.17763.1.amd64fre.rs5_release.180914-1434

ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 7470

ANALYSIS_SOURCE: KM

FAILURE_ID_HASH_STRING: km:0x3b_c0000005_nt!iopqueuethreadirp

FAILURE_ID_HASH: {eb857875-eac1-2231-f943-492420bea296}

Followup: MachineOwner

Plik AFD.sys sugeruje sterownik karty sieciowej.
Innych sterowników do twoich kart niż te, które już są w Win10 lub na Windows Update nie ma, więc wymuś może właśnie sprawdzenie ich w WU czy nie ma nowszej wersji. W men. urządzeń kliknij PPM na karcie i wybierz Aktualizuj.
I przede wszystkim zaktualizuj również Windowsa do najnowszej kompilacji.

ROZWIĄZANE
Po wielu próbach naprawy software’u zaczynając od usuwania malware na dopisywaniu linijek rejestru kończąc, poddałem się. Zacząłem wymieniać hardware. Otóż okazało się że mimo memtest86 i systemowego narzędzia do diagnozy pamięci nic nie wykryły to jednak kości ramu były trafione bo od kiedy wymieniłem na inne problem zniknął. Także wina była zupełnie gdzie indziej niż myślałem. Za wszystkie podpowiedzi i tak dzięki ! :grin:

Dzięki za raport :+1: