Witam.
Na początku przedstawię sytuację.
Mam hosting w firmie A.
Domenę w firmie B.
Z różnych względów pocztę trzymam w firmie C.
W konfiguracji domeny ( firma B) mam ustawione dnsy - firmy C
W konfiguracji domeny w firmie C mam ustawiony rekord A na adres IP serwera gdzie mam hosting.
Do wczoraj działo to bez problemu.
Wczoraj pojawił się problem, ponieważ firma A (hosting) zmieniła adresy DNS.
Kłopot w tym że nigdzie nie widzę możliwości zmiany tych DNS-ów.
Macie jakieś pomysły?
Zmieniła Twoje adresy dns? Według tego co piszesz to nie możliwe, mogli jedynie zmienić adres ip serwera na którym znajduje się witryna. W takim przypadku musisz zaktualizować rekord na serwerze DNS w firmie C.
Głowy sobie uciąć nie dam, ale nie wiem czy nie lepiej byłby skorzystać z serwera DNS w firmie A (w przypadku zmiany adresu ip serwera www zmiana będzie automatyczna) i poprawnie tam skonfigurować możliwość wysyłki i odbioru maili przez firmę C. Plusem tego jest to, że w przypadku takiej konfiguracji nie musisz nigdzie sam pilnować o aktualność adresów IP które mogą się zmienić. Konfigurując maila możesz podać adres domenowy serwera pocztowego, a mając domenę obsługiwaną przez firmę hostingową, w razie zmiany IP serwera WWW dokonają oni aktualizacji automatycznie. Przynajmniej powinni to zrobić z automatu, chyba, że to naprawdę kiepska firma która nie zna się na swojej pracy.
Nie, swoje.
Jakiś czas temu dostałem od firmy A maila z informacją, że zmieniają dns-y. Jednak skoro mam swój dedykowany IP to myślałem, że nie ma to znaczenia. Tym bardziej, że w firmie C mam ustawiony rekord A na IP hostingu.
Wiem, że nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. jednak w tej chwili muszę przywrócić stronę do życia.
Sprawdź pod jakim adresem IP teraz jest Twoja strona i zaktualizuj rekord A. Powinieneś mieć informacje o adresie IP serwera w panelu, ale to zależy od panelu i firmy. Możesz też pytać support.
Generalnie jeśli w ofercie hostingu nie masz zapewnionego dedykowanego adresu IP to firma hostingowa może go zmieniać bez uprzedzenia. Zaryzykowałbym i powiedziałbym nawet, że kiedy chce, ale gdy będzie go zmieniała naprawdę często może mieć to wpływ na dostępność danej usługi. Więc teoretycznie mogłaby zmieniać IP co godzinę, ale w praktyce powodowałoby to, że usługa nie byłaby momentami dostępna, a w tedy łamią SLA.
Support zawiódł mnie okrutnie. Zawsze odpowiadali w max godzine. Teraz czekam prawię dobę i nic.
Znalazłem co prawda adres IP w panelu, ale kiedy go wrzucam w pasek adresu wyświetla się strona hostingu.
Ponieważ pod jednym adresem jest dostępnych wiele witryn. Takie coś nazywa się SNI. Jeśli chcesz sprawdzić czy to ten adres musisz edytować plik hosts w swoim systemie i dam ustawić IP dla swojej domeny. W tedy przez przeglądarkę wchodzisz na swoją stronę przez adres domenowy i łączysz z adresem IP z pliku hosts - z pominięciem serwerów DNS.
Ehh, nic z tego. Zmiana w pliku hosts nic nie daje. Dalej widzę stronę hostingu.
Nie możliwe, coś źle zrobiłeś. Pokaż plik hosts, możesz zmienić ip i domenę.
Wprowadzenie zmian do pliku hosts działa natychmiast?
Tak, ale tylko dla tego jednego komputera.
Dodaj sobie taki wpis:
127.0.0.1 www.google.com
i nie będziesz mógł połączyć się z google.
Dobra a adres strony jest z www czy bez? Bo w hosts musisz podać dokładnie adres. Druga sprawa może być taka, że jakimś cudem masz źle skonfigurowany serwer WWW i nie obsługuje on Twojej domy. Jest to możliwe, że wcześniej działało ponieważ zależy to od konfiguracji serwera. Wcześniej mogłeś mieć indywidualny adres IP i usługa działała bez SNI, a teraz uległo to zmianie.
Pomimo, że domenę masz obsługiwaną przez firmę C to i tak musisz (przynajmniej tą subdomenę jaka jest adresem strony) zaparkować jeszcze w firmie A, ale bez zmiany adres dns w firmie B.