Problem z dyskiem SSD na Asus k50in


(0kasperek0) #1

Ludzie ratujcie… Kupiłem do laptopa dysk SSD GoodRam Cx300… Podczas instalacji systemu dochodzę do etapu “rozpakowywanie plików” i instalacja wisi kilka minut na tym etapie a następnie wywala mi błąd.

Edit:
Nie rozpakowuje plików, ale tworzy partycje windowsową (te magiczne 100MB) i druga partycję na której docelowo ma być windows.

Kilka faktów:

  1. Dysk jest wykrywany
  2. Jest oznaczony na liście jako AHCI
  3. Próbowałem instalacji z kilku nośników w tym z USB, płyt recovery i gołej OEMowej płyty…
  4. Wymieniłem kości pamięci, aby wyeliminować kwestię uwalonego RAM.

Brak mi już pomysłów…


(JNJN) #2

A bios wykrywa dysk poprawnie?

System to? oryginał? czy wynalazek?


(0kasperek0) #3

Tak. Bez problemu.


(JNJN) #4

To zostaje sprawdzić na innym dysku, nowy nie znaczy sprawny?

Może trzeba zaktualizować bios laptopa?


(0kasperek0) #5

Wszystko oryginały. Na USB zrobiłem instalke gołego win10, płyty instalacyjne oryginalne


(JNJN) #6

Dopisałem.


(0kasperek0) #7

No właśnie trochę niepokoi mnie fakt, że na zwykłym HDD instaluje co chce


(0kasperek0) #8

Bios posiada ostatnia aktualizacje. Nie ma to wpływu.


(JNJN) #9

Weź podepnij go pod stacjonarkę i sprawdź najnowszym HD Tune Pro 5.70.


(0kasperek0) #10

Tak zrobię. Dzięki. Dodam że ten SSD podłączony jako dysk zewnętrzny pracuje normalnie


(JNJN) #11

No to może masz pecha i nie lubią się z biosem laptopa?

Lub do d… instalka W10.


(0kasperek0) #12

No ale to z płyt by dało radę zainstalować, ale też nie idzie… Może po prostu czas na wymianę sprzętu. Szkoda bo chciałem używać tego łapka jeszcze przez rok…


(maker3) #13

Jaki błąd?

Masz jakiś Pc pod ręką? Można sprawdzić czy nie ma aktualizacji firmware SSD.
Inne rozwiązanie to sprawdzenie czy ruszy sklonowany system.


(0kasperek0) #14

Zabrałem komputer do pracy i siadłem do niego z kolegą z działu IT. Generalnie wychodzi na to, że komputer jest sprawny, konfliktu sprzętowego nie ma. Winowajcą jest dysk SSD Goodram CX300. Na stronie producenta jest do pobrania aplikacja SMART_GOODRAM do testowania dysku, która w ogóle nie wykrywa mojego egzemplarza. Po odpaleniu HDDscan okazało się, że SMART wyrzuca jakiś błąd temperatury… Chyba wypada mi reklamować… Mam nadzieję, że moja reklamacja zostanie uznana… Myślicie że wymienią ten dysk na nowy? Czy w takim przypadku zgodziliby się na to, abym dołożył kilka złotych i wymienił dysk na pojemniejszy i na kościach MLC?


(JNJN) #15

Kup sobie Goodram Iridium Pro 240 GB i będziesz zadowolony.


(0kasperek0) #16

Zakładam, że uznają mi reklamację i będą chcieli dać drugi taki sam dysk. Chętnie dołożyłbym do Iridium lub innego dysku opartego na MLC, ale to zależy od dobrej woli sprzedawcy.