Problem z dyskiem twardym


(Mapod8) #1

Witam, w ostatnim czasie mój laptop zaczął pracować znacznie wolniej, pojawiły się też problemy z uruchamianiem systemu. Pomyślałem, że winnym jest dysk twardy. Sprawdziłem go programami HD Tune i CrystalDiskInfo (screeny przesyłam w załączniku). Chciałbym wiedzieć, czy z tym dyskiem da się jeszcze coś zrobić czy jest do wymiany?

 

PS Czy to normalne że temperatura dysku czasem przekracza 50 stopni C?

HDTune_Error_Scan_HGST.png

stan_dysku_cdinfo.png


(sensu) #2

Można próbować go naprawić, ale on ma przepracowane dopiero 845 godzin czyli prawie nic, a więc problemy mogą szybko wrócić.

Rozważ kupno SSD, z którym laptop przyspieszy.

50 stopni to nie tak strasznie dużo. Temperatura dysku zależy w dużej mierze od wydajności chłodzenia wnętrza laptopa i temperatury procesora. Warto sprawdzić również jego temperaturę pod obciążeniem i ewentualnie przeczyścić trochę.


(fiesta) #3

mapod  proszę konkretnie zatytułować wątek.

Zignorowanie prośby będzie skutkować usunięciem topica za forum.


(hirem) #4

Temat ,Problem z dyskiem", jest jak najbardziej na miejscu i nie ma co poprawiać, jest krótko i na temat. Bo z tego co jest pokazane, wyniki smart i skan, nie ma żadnych wątpliwości aby temat by miał być inny jak zatytułowany.

Jak dysk jest na gwarancji czy laptop, to spróbuj go zareklamować. Wcześniej zgrywając dane na inny fizyczny nośnik przed oddaniem zareklamowaniem laptopa czy samego dysku zależnie od ustaleń ze sprzedawcą.  Co do problemów z reklamacją np zarzuceniem że jest wina użytkownika np.przez podejrzenie upadku laptopa czy nieostrożne obchodzenie się podczas pracy. To smart ma np. parametr BF informujący o błędach z powodowane wstrząsami. To wynik wartości RAW parametru BF jest zerowy, więc nie można dać w mówić, tylko wtedy zostaje opcja uszkodzony dysk nie z winy użytkownika.

Ogólnie można próbować podjąć próbę naprawy niestabilnych sektorów np. przez  zerowanie i ewentualnie remap. Ale jak sprzęt jest jeszcze w okresie gwarancyjnym ,nie ma co się bawić i jak poprzednik napisał problem może powrócić jak dysk się sypie.


(JNJN) #5

Dysk gwarancja.

 

Zgraj dane, bo stracisz.


(Mapod8) #6

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, zamykam temat.