Problem z dyskiem twardym?

Witajcie mam laptopa Acer Aspire model ES1-131 od kilku dni laptop się zawiesza nagle i jedynym rozwiązaniem aby go odwiesić jest wyłączenie go poprzez przycisk zasilania. Podejrzewam uszkodzenie mechaniczne dysku. Wykonałam skan antywirusowy który nic nie wykazał, użyłam programu CCleaner, AdwCleaner znalazł 30 infekcji które pomyślnie zostały usunięte, wykonałam defragmentację programem Deflaglger podczas defragmentacji nagle laptop się zawiesił. W związku z tym proszę o sprawdzenie wyników z HD Tune i możliwe przyczyny tej sytuacji. Pozdrawiam :slight_smile:

Fizyczne uszkodzenie dysku, do tego stopnia że są problemy z odczytaniem nazw parametrów SMART według mnie.

edit://
a tutaj masz tłumaczenia poszczególnych nazw symboli ze SMART (chociażby te 0A i B8 które są u ciebie uszkodzone)
http://dyski.cdrinfo.pl/artykuly/smart/strona3.php

Generalnie kopiuj ważne dane na pendrive czy dysk zewnętrzny póki możesz i wymieniaj dysk na nowy bo ten długo nie pociągnie.

Dysk do wymiany, zrób backup ważnych danych z dysku, byle szybko.

HD Tune (wersja 2.55) to przestarzały soft i często błędnie pokazuje parametry dysku. Użyj dla weryfikacji programu https://www.dobreprogramy.pl/CrystalDiskInfo,Program,Windows,27691.html (choćby wersję portable).

Dziękuję wszystkim za wskazówki idąc za radą Pablo_Wawa załączam jeszcze screeny z Crystal Disk Info proszę o sprawdzenie dla pewności że twardziel do wymiany. Pozdrawiam :slight_smile:

Ja tu nie widzę dysku do wymiany!

Astor44 no tak twierdzili poprzedni rozmówcy to jest do wymiany w końcu czy nie bo nie wiem ? Jaka może być przyczyna że laptop pracuje i nagle się zwiesza i trzeba go wyłączyć z przycisku zasilania bo nie chce się odwiesić? Wykonałam skan nic nie znalazł, użyłam AdwCleaner wykrył 30 elementów usunął następnie skan antywirusowy a także defragmentację programem Deflaggler. Dodam tylko że nie ścina się cały czas tylko co jakiś czas nagle i to na amen że trzeba go wyłączać z przycisku zasilania bo inaczej się nie da. Pozdrawiam :slight_smile:

Ja rozumiem, ale kolejny test przy pomocy Cristal Disk Info (a to dobry program) nie wskazuje, że dysk do wymiany. Tylko tyle tu widzę. Objawy, które opisałeś faktycznie na to wskazują, ale zawsze jest ale… w tej dziedzinie.

Astor44 co proponujesz w tej sytuacji poczekać jeszcze? zobaczyć jak się będzie zachowywał i dopiero wtedy oddać na gwarancję bo mam taką możliwość Pozdrawiam :slight_smile:

A tak! To dobre rozwiązanie, jeśli masz taką możliwość. Jeszcze lepiej byłoby tymczasowo wymienić dysk na jakiś inny, zainstalować system i trochę się nim “pobawić”, aby być pewnym, że nie chodzi o usterkę np. tzw. kontrolera dysków na płycie głównej lub w ogóle elektroniki.

Dziękuję za wszystkie porady poobserwuję i jak sytuacja będzie się powtarzała oddam na gwarancję po prostu nie będę niczego ruszać w środku bo grozi to utratą gwarancji. Pozdrawiam :slight_smile: