Problem z dyskiem / Windows 10

Witam mam taki problem że dysk często łapie 100 % użycia, przy otwieraniu stron w Chrome , w grze jaką jest Fortnite przykładowo przy wyskoku z samolotu dysk 100 % gra się zacina, zamówiłem nowy dysk i jest to samo, korzystałem z poradników dla sys win 10 zeby powyłączać jakieś usługi itd ale no nic to nie daje, robiłem formata z 4 razy na jednym i drugim dysku, no próbowałem wszystkiego ;/ nie znam się na tym praktycznie więc co w takiej sytuacji mam zrobić będę niesamowicie wdzięczny za pomoc bo strasznie mnie to irytuje

Mój pc :

  • Płyta główna : MSI 760GA-P43
  • Procesor : AMD X6 FX-6200 3.8GHz BOX (AM3+)(14MB) 6 rdzeni, 6 wątków
  • Karta graficzna : Geforce Zotac 650TI OC 2GB 128bit DDR5
  • Pamięć RAM : ADATA 8GB DDR3 1600
  • Dysk twardy : Segate 500GB
  • Zasilacz : Tracer 450W

Dysk kupiłeś nowy, czy używany? Zrób skan HD tunem- wykres odczytu (taki na czarnym tle).
To co mówisz wskazywałoby na wyjątkowo wolny/ uszkodzony dysk lub nadmierne wykorzystanie pliku wymiany z braku RAM. Jednak 8 GB powinno wystarczyć do gier.

Prawdopodobnie złapałeś malware.

dysk kupiłem nowy , ale i na nowym i na starym jest ta sama sytuacja , wgrywalem windowsa na nowo i nic dalej to samo ( teraz juz nie mam fortnite ani zadnej gierki zeby to pokazac bo czysty system ) ale przy chromie np jak strony sie laduja wszystko zamulone i dysk 100% , jak nic nie robie to jest normalnie 2-3%

Hej,

Pokaż, jak wygląda zakładka Benchmark po zrobieniu testu oraz zakładka Info i Health. Możesz też wykonać skanowanie powierzchni dysku - zakładka Error Scan.

  • System zaktualizowany?
  • Wszystkie sterowniki zainstalowane?

Pozdrawiam,
Dimatheus

System i sterowniki zaktualizowane

Jak coś zle zrobilem to poprawie

A to ciekawe, że na nowym dysku masz (05). I ten status z programu HD Tune może być kluczowym problemem.

Na moje oko ten dysk to jakiś leżak magazynowy (jeśli faktycznie nówka sztuka nie śmigana). SATA2, 5400rpm. Muzeum.