Witam , jak w temacie mam problem z elektryką w tym właśnie samochodzie , otóż jednego dnia odpaliłem i wjechałem do garażu bez problemu , odłączyłem akumulator . Po jakimś czasie włożyłem go z powrotem , podłączyłem klemy i tyle .
Kiedy włączyłem zapłon , wtedy razem z tym włączyło się podświetlenie zegarów i deski z nawiewem , tylna wycieraczka samochód zaczął wariować.
Doradzono mi i wymieniłem kabel od masy akumulatora , ale nic nie dało nadal ten sam problem przy czym auto dwa razy odpaliło , za trzecim razem kiedy włączyłem zapłon coś tak jakby stykło i zgasły kontrolki od ładowania , pompki paliwa i oleju… wtedy już auto kręci ale nie odpala Sprawdzałem bezpieczniki nie wiem gdzie szukać przyczyny
, dodam że próbowałem na dwóch akumulatorach i nadal to samo …
Proszę o pomoc rady , gdzie szukać problemu co zrobić
pompkę słychać po wyłączeniu zapłonu , nie wiem co stykło tyle że właśnie od tego zgasły mi kontrolki od ładowania , oleju i marchewka pompki i ■■■■ nie wiem co jest , z początku odpalił normalnie tyle że liczniki się paliły cały czas i wycieraczka chodziła , a teraz nadal się pali zgasły te kontrolki i kręci a nie odpala i ■■■■ ;/
jak sprawdzałeś bezpieczniki? wyciągałeś czy miernikiem? kiedyś też tak miałem w punto 1.1 przy próbie sprawdzenia przyczyny samoistnego wyłączania się tylnego światła zrobiłem zwarcie, dodatkowo wysiadło podświetlenie zegarów oraz podświetlenie tablicy przeleciałem wszystkie bezpieczniki miernikiem 3 razy - dobre, dopiero jak zacząłem wyciągać okazało się, że jeden był przepalony
wyciągałem je po kolei , pod kierownicą nie sprawdzałem jeszcze tych pod maską tam też chyba jakieś są , ale przez bezpiecznik nie odpaliło by auto ?
Udało mi się odzyskać kontrolki , jednak to immo blokuję mi odpalenie silnika , pali się oczko na czerwono i cały czas próbuję zamknąć zamknięte drzwi i kręci i nie pali nadal odcina zapłon
nic nie daję tym bardziej że po włączeniu zapłonu , gaśnie ikonka z immo , kluczyk , , ktoś doradził mi że może to być przekaznik świateł pod kierownicą taka kostka jak myślicie ?
Praktycznie każdy samochód ma kabel minusowy łączący blok silnika z karoserią.Z reguły jest płaski w postaci plecionki i bez izolacji.Jego uszkodzenie(zły kontakt np z powodu zasolenia) lub przerwanie daje właśnie takie dziwne objawy.