Problem z funbox 6.0 od orange

Problem z funbox 6.0 od orange

Mam następujący problem. W domu mam internet światłowodowy z Orange. Do światłowodu mam modem funbox 6.0, za tym modemem mam podpięty router tp link aby zwiększyć zasięg. Zarówno funbox jak i router tplink mają poustawiane inne IP. Reszta ustawień w w/w sprzętach jest fabryczna nic tam nie kombinowałem.
Zdadzą się często na dwóch laptopach że po podłączeniu do którejś sieci wi fi (czy to z funboxa czy z podłączonego za funboxem routera tplink) brak jest internetu ( w tym samym czasie sprawdzam na komórce i internet jest). W ustawieniach laptopów na windows 10 - w sieciach bezprzewodowych - protokół internetowy w wersji 4 mam ustawione domyślne IP czyli zaznaczona jest opcja : uzyskaj adres IP automatycznie.
W/w problem mogę jedynie rozwiązać wpisując w ustawieniach sieci wi fi w Windowsie ręcznie IP o innym numerze rozłączając sieć, ponownie podłączając się do sieci i znowu ustawiając - domyślne automatyczne - ip. Ponadto w/w metoda nie zawsze działa, zdarza się że w/w czynności polegająca na zmianie IP trzeba robić kilka razy. Odinstalowywałem karty sieciowe Wi Fi i to nic nie pomogło,

Czy ktoś wie o co chodzi. W/w problem rozpoczął się po wymianie modemu na funbox 6.0 na poprzednim modemie funbox 3.0 nie było tego problemu. Zarówno funbox i tplink mają najnowsze oprogramowania. Dzwoniłem z tym problemem do orange ale oni nic mi nie pomogli stwierdzili tylko ze z ich strony nie ma problemów.

Masz dwa routery, domyślna konfiguracja w tym wypadku nie zadziała. Ona działa jeżeli masz w domu jedno urządzenie. Przy dwóch musisz je dokładnie ustawić zanim wszystko zacznie działać poprawnie. Domyślnie na obu urządzeniach jest włączone DHCP i to stanowi problem. Musisz wyłączyć usługę na jednym z routerów u ciebie na tp linku.

Jakie masz ustawione IP na obu urządzeniach?
Jaki jest zakres DHCP, z jakiej puli przydziela adresy? (routery muszą być poza tą pulą i mieć stałe IP).
Komputery powinny być ustawione tak jak są, czyli otrzymywać adresy automatycznie.

To jest nieprecyzyjnie. W twojej konfiguracji telefon może mieć sieć przynajmniej z trzech miejsc. Sprawdziłeś jak się łączy?

Bardzo dziekuję za udzieloną odpowiedz .

na funbox mam ip : 192.168.1.8
a na tp link 192.168.0.9

w funbox nic nie kombinowałem czyli dhcp jest najprawdopodobniej włączone a w tp link wyłączyłem dhcp .

mam nadzieję że problem już się nie pojawi

jeszcze raz bardzo dziekuje

Oba urządzenia powinny mieć w tej samej podsieci. Zmień IP tp linka na 192.168.1.9.
Tylko najpierw sprawdź o co prosiłem, jaki zakres DHCP rozgłasza funbox. IP tp linka musi być poza tą pulą.

No właśnie ja idę wymienić z 3.0. Mógłbyś jakiś zrzut ekranu z ustawień. Coś z zabezpieczeniami.
Coś z okienek „konfiguracja sieci”

Masz z TV od Orange? :slight_smile: