Witam. Znalazłem ofertę na kupno laptopa Lenovo. Niestety sprzedawca nie posiada dowodu zakupu i pisze, że gwarancja jest na podstawie numeru seryjnego (wg niego laptop na gwarancji do lipca 2017) i że dowód zakupu jest niepotrzebny. Niektóre źródła podjaę, że jeśli laptop jest zarejestrowany na stronie Lenovo, to wyświetla się tam data gwarancji. Czy w takim przypadku sprzedawca może mieć rację? Proszę o odpowiedź osób które orientują się w temacie, gdyż zależy mi na rzetelnej wiedzy.
Myślę, że rzetelną wiedzę otrzymasz w serwisie Lenovo, czy przyjmą komputer bez dowodu zakupu.
Dodzwonić się nie idzie / mail wysłany / oficjalny profil na Facebooku nie odpisuje…
Nieszczęśnikom posiadającym sprzęt marki Lenovo zawsze polecam swój wpis:
http://www.dobreprogramy.pl/Existimati/Serwis-LenovoMedion-koszmar-pechowego-uzytkownika.,58053.html
Poza moim wpisem wypadałoby też poczytać komentarze, które dowodzą, jak wielka jest skala problemu. Warto się zastanowić przed skorzystaniem z usług gwarancyjnych Lenovo.
Ja bym nie rozważał kupowania sprzętu używanego marki Lenovo. Jeśli kupisz w sklepie, to w wypadku awarii możesz zanieść do sklepu i nie bierzesz odpowiedzialności za problemy, które ewentualnie mogą gdzieś po drodze wyniknąć. Sklep załatwia wszystkie sprawy związane z serwisem, a Ty tylko czekasz na możliwość odbioru naprawionego sprzętu.
Co do zadanych przez Ciebie pytań, to na stronie Lenovo rzeczywiście można wpisać numer seryjny i pokaże Ci datę produkcji danego urządzenia oraz długość gwarancji. Niestety, często gwarancja jest liczona od momentu produkcji do roku po wyprodukowaniu, nie trwa więc 24 miesiące jak w wypadku sprzętu kupionego w sklepie. Te gwarancje się nie pokrywają. Dlatego może być tak, że kupisz laptopa, a nie będzie on już na gwarancji. Oczywiście są to tylko domysły. Zawsze warto dzwonić w tej sprawie do Lenovo. Nie radzę pisać, bo takie pośrednie załatwianie spraw często nie przynosi dobrego skutku. Lepiej to załatwić w nieco bardziej bezpośredni sposób, dzwoniąc. Próbuj do czasu, aż się uda. Sam tam dzwoniłem i nie było łatwo się dodzwonić.
Życzę powodzenia, ale przede wszystkim przemyślenia zakupu.