Problem z instalacją starszych gier


(Diablosg) #1

Od paru miechów mam nowego kompa, wszystko gładko chodzi sterowniki poinstalowane itp. ale niektóre gry nie chcą się zainstalować np. Age Of Empires albo Age Of Empires II i nie mogę w nie pograć;/ Może jakiś patch pod XP jest potrzebny czy z czymś innym związany jest ten problem? Gry zawieszają się podczas instalacji, zawsze na tym samym procencie. Help


(DexKI) #2

Hmm o ile pamiętam to AoE 2 w ogóle nie chce działeć pod XP'ekiem ale mogę się mylić. :stuck_out_tongue:


(Diablosg) #3

Na starym kompie chodziło mi pod XP Home, teraz mam Pro i jest problem.


(boger) #4

nie gwarantuje ze na 100% zadziala, ale powinno:

http://www.microsoft.com/technet/prodte ... cmpxp.mspx

http://www.softpedia.com/get/System/Sys ... lkit.shtml


(SeBoLaS) #5

A jak klikniesz PPM na ikonkę z grą >>Właściwości>>Zgodność>>Uruchom ten program w zgodności z:Windows98/Windows ME

Złączono Posta : 09.02.2007 (Pią) 18:12

Sorry nie zauważyłem że nie możesz ich zainstalować

Złączono Posta : 09.02.2007 (Pią) 18:16

I się mylisz :stuck_out_tongue:


(Diablosg) #6

Niestety zainstalowanie tej aplikacji nie pomogło, dodam jeszcze, że po włożeniu płyty do napędu nic się nie uruchamia, muszę wejść w mój komputer i kliknąć na ikonę aoe, żeby rozpocząć instalke.


(system) #7

mylisz się

AoE 2 a nawet 1 działa poprawnie bez ustawień kompatabilności. lubię te gry i w nie gram beż żadnych problemów

mogę się mylić ale powinieneś mieć chyba SP2 żeby troszke stare gry działały. w dodatku sterowniki do karty VGA też nie mogą być zbyt nowe


(Diablosg) #8

SP2 mam a sterowniki są OK, mam Radeona X800GTO Sapphire.


(boger) #9

Wazon ale w tym programiku ustawiasz profil zgodbosci, wybierasz exeka z gry (jezeli dobrze pamiestam to tworzy skrota do gry przez swoje ustawienia) i on emuluje win95, 98....., tam jest ponad 40 ustawien do kazdego emulowanego systemu (ja u siebie emulowalem win95 pod dungeon keepera 2)

pobaw sie tym programeme, mi tez chwile zajelo zanim znalazlem to co trzeba

jak juz nie mozesz nic zrobic to w akcie desperacji odpal wirtualna maszyne np. vmware i zainstaluj 98 i AoE


(Diablosg) #10

Jak ustawić ten profil zgodności, w co trzeba wejść? Tam w tym folderze gdzie zainstalowałem progsa jest sporo pierdół, w ogóle nie wiem co i jak.


(system) #11

więc tak:

  1. wchodzisz do głównego katalogu gry

  2. szukasz pliku uruchamiającego grę (jakiś .exe - najczęściej jak nazwa gry albo skrót)

  3. prawym myszkiem na tej ikonie i właściwości

  4. z dostępnych zakładek wybieramy: Kompatybilność

  5. zaznaczasz opcję: uruchom program w trybie... i wybierasz WIN 2000 ale czasami najlepiej jest wziąść WIN 98 / ME

  6. OK :stuck_out_tongue:


(boger) #12

Wazon najciemniej pod latarnia hehe:

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=50&id=1065

zainstaluj to bo 5 jakas lipna jest

"c:\Program Files\Microsoft Application Compatibility Toolkit\Compatibility Administrator\Compatadmin.exe" - wklejam ze sktotu

  1. na "New Database(1)" prawy, create new->application fix

  2. podajesz nazwe i sciezke do exe-ka

  3. wybierasz system do "emulacji", pozniej dalej, dalej, no chyba ze sie zanasz to poustawiaj sobie - ja sie nie znam :frowning: (ewentualnie jak nie bedzie chcialo dzialac to pobaw sie ustawieniami)

4.pozniej tylko run wybierasz i powinno dzialc

napisz czy pomoglo


(Diablosg) #13

Nie pomogło ani jedno ani drugie i tak nie idzie zainstalować ani odpalić gry.


(system) #14

Wazon jednym słowem. albo zainstalujesz WIN 98/ME albo 2000 albo nie pograsz , jeśli żadne sposoby nie działają


(boger) #15

moze to pomoze:

http://support.microsoft.com/kb/258496

aha moze zrob obraz gry i virtuala ja zainstaluj

i jak mowisz ze na tym samym procencie gry sie wywalaja to albo antywirus je blokuje albo cos masz nie tak z cdromem

jeszcze to znalazlem:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=228985


(Berni3) #16

Ja mam całkowice inny problem z tym programikiem.W trakcie instalacji wyskakuje mi taki komunikat a następnie przerywa się instalacja