Problem z instalacją sterowników NVIDIA w Ubuntu

Witajcie

Mam taki problem. Jestem początkującym użytkownikiem Ubuntu. Próbuję ściągnąć sterowniki do karty graficzne firmy NVIDIA. Wchodzę do terminala, wpisuję daną nazwę pliku, a on mówi, raz, że " bash: sh NVIDIA … : polecenie nieodnalezione (wtedy użyłem cudzysłowa), a jak bez cudzysłowa, to mówi, że “Can`t open …” . Ściągałem 3 razy sterownik, to dlaczego piszę, że niemoże odtworzyć. Czy ja może przypadkiem ściągam złą wersję sterownika (mam wersję Ubuntu 8.04.1 LTS na Intelu Pentium E2180 ), bo ściągam wersję 32 bitową??

Proszę o pomoc :slight_smile:

Osobiście bardzo nie lubię Łubuntu i pochodnych, ale cóż. Jak na moje oko, to chyba powinno to być wykonywane jako root (sorry, ubuntu nie ma konta root - hahaha)

możesz spróbować poleceniem

sudo sh nvidia-xxx....

ale ja zdecydowanie poleciłbym ci skorzystanie z gotowej paczki, która jest w repozytoriach. Wystarczy tylko odpalić menadżera pakietów takiego jak np Adept (pod KDE), albo … no właśnie - w Gnome też jakiś jest. Nie pamiętam, bo dawno nie korzystałem z Gnome. Tam jeśłi masz dodane repozytora to wystarczy tylko wpisać w polu szukania “nvidia” zaznaczyć i zainstalować. Potem tylko restart i już

w menu system->administracja->sterowniki i ptaszka przy pozycji nvidii postaw.

“Ten system nie korzysta z żadnych sterowników własnościowych”

I co teraz??

eee?? a moze się nie znam… u mnie jest i zawsze było :stuck_out_tongue:

a co do tematu

system -> administracja-> źródła oprogramowania i odhacz sterowniki własnościowe

a potem z repo to jak wspominali w poprzednich postach

w razie jeśli wcześniejsze metody nie tegos owegos to…

sudo apt-get install envyng-core envyng-qt envyng-gtk

potem zainstaluje… i… dla gnome i XFCE

envyng-gtk

dla kde

envyng-qt

a jeśli wolisz tryb tekstowy…

envyng-core

a teraz małe wyjaśnienie… czym jest to envy?? envy to po prostu program który wyszukuje i instaluje sterowniki ;]